Protectia Consumatorilor Cluj a amendat Romtelecom pentru ca a emis facturi la alt curs leu-euro fata de cel legal.

Directorul OJPC Cluj, Mircea Avram, a declarat ca a primit mai multe reclamatii de la abonatii Romtelecom, care s-au plins fata de modalitatea de facturare: cursul valutar afisat pe factura nu corespundea cu data primei zile de facturare, asa cum este legal.

„Am amendat Romtelecom pentru comportament incorect fata de consumator. Daca oamenii care se vor adresa companiei pentru a li se restitui sumele diferenta nu vor primi banii inapoi, ei pot veni din nou la OJPC, deoarece amenzile prevazute de lege sint pina la 25.000 RON, plus sanctiuni complementare, cum ar fi inchiderea unor puncte de lucru. Insa nu sumele sint importante, ci faptul ca pot fi si ei sanctionati", considera Avram. Amenda pe care a primit-o Romtelecom este de 4.000 de lei.

Banii inapoi

„In cazul in care nu isi primesc banii inapoi, ei se pot adresa Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor si, in ultima instanta, Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor", a declarat purtatorul de cuvint al ANPC, Robert Hart. Atit ANPC, cit si OJPC pot obliga compania sa restituie banii consumatorilor.

Directia de Comunicare a Romtelecom sustine insa ca modalitatea sa de facturare este cit se poate de transparenta si se face automat, folosind cursul BNR afisat la ora 12.00 a zilei din care incepe facturarea pentru fiecare utilizator.

OJPC Cluj a amendat si compania E.ON Gaz tot pentru deficiente in sistemul de facturare, abonatii plingindu-se ca estimarile privind consumul sint prea mari. Pe baza reclamatiilor cetatenilor, OJPC va incepe verificari si la Electrica, Regia de Termoficare si la Regia de Apa Canal Cluj, a mai spus Mircea Avram.