Achizitiile aeronautice sint facute in functie de anvergura afacerii proprietarului, de destinatiile de interes si de buzunarul fiecaruia.

Gheorghe Bogdan, patronul firmei de constructii Timex BG, este primul bihorean care si-a cumparat un avion. Aeronava este una modesta si l-a costat doar 40.000 de euro, un pret mai mic decit cel al unei limuzine Mercedes. Avionul este inclus in clasa „superusoara" si are un motor de 100 de cai-putere, cu un consum de 15 litri la ora de zbor si o viteza de 210 kilometri pe ora. „Pentru cineva care vrea sa fie la prinz in Capitala, iar seara acasa, linga familie, este alegerea ideala".

Prin Tiriac Air, Ion Tiriac este proprietarul unui avion Gulfstream 200, in valoare de aproximativ 20 de milioane de dolari. Acesta mai detine si o aeronava Boeing 737-300 amenajata pentru 44 de pasageri, precum si un elicopter Bell.

Ioan Neculaie si-a vindut elicopterul

Patron, printre altele, al clubului FC Brasov, Ioan Neculaie a avut in proprietate un elicopter EC120, pe care l-a cumparat cu 1,2 milioane de euro. Cum Neculaie il folosea rar, l-a vindut anul trecut. „Zburam rar, unde sa ma fi dus cu el, caci am afaceri doar in Brasov?", spune acesta.

Patronul altui club de fotbal, George Copos de la Rapid, si-a luat si acesta un elicopter in 1996 pentru a evita devalorizarea banilor detinuti.

Dan Voiculescu a detinut o companie de transport aerian care opera cu un avion de tip Hawker HS 125, model celebru in anii ‘70, iar Dinu Patriciu, prin Eurojet, detine doua avioane, respectiv Cessna Citation Encore si British Aerospace Jetstream 3200. Fabricat in 2004, Cessna Citation e cel mai modern dintre cele doua si costa sapte milioane si jumatate de dolari.

Crestere europeana

Numarul zilnic al zborurilor business din Romania este la acelasi nivel cu cel din Cipru, Ucraina, Serbia si Muntenegru, dar sub cel din tari mai mici, dar mai avansate economic, cum ar fi Ungaria (49 de zboruri) sau Slovenia (43 de zboruri).

Cele mai multe curse sint inregistrate in vestul continentului, respectiv in Franta (615 zboruri), Germania (491 de zboruri), Italia (370), in timp ce nordicii nu sint pasionati (Finlanda avind 28, iar Norvegia si Suedia in jur de 90).