Doua sute de milioane de euro, peste 40 de proiecte si un desant de specialisti austrieci la Bucuresti vor reorganiza Banca Comerciala Romana ca sa semene cu Erste Bank. (foto: Seful roman al BCR, Nicolae Danila, promite o reforma din temelii a bancii in beneficiul clientilor.)

Top-managementul Bancii Comerciale Romane a facut ieri cunoscute detalii ale unui Plan de Integrare si Dezvoltare (IPD) care ar urma sa transforme radical grupul financiar-bancar. Bugetul operatiunii este estimat la 200 de milioane de euro si vizeaza transformarea in viteza a liderului pietei bancare, astfel ca pina la sfirsitul anului 2009 aceasta sa fie pe deplin integrata in grupul austriac care a preluat BCR.

Integrare rapida in grupul Erste

Alta banca, transformare radicala, schimbari fundamentale au fost sintagmele cele mai folosite ieri de managerii BCR pe parcursul a doua ore de prezentari. ĄCel mai bun moment pentru a intra intr-o transformare puternica este atunci cind esti pe crestere si cu toate elementele care sa-ti induca acest lucru. Astazi ne lansam intr-o premiera pe piata romaneasca, transformarea unei institutii care este profitabila si puternica", spune Nicolae Danila, presedintele executiv al BCR. Viteza este mai importanta decit perfectiunea - potrivit lui Danila, solutionarea in proportie de 80% este suficienta daca aceasta contribuie la realizarea mai rapida a integrarii in grup si a beneficiilor acesteia. Planul de integrare beneficiaza de expertiza a 550 de specialisti din care 100 provin de la grupul financiar-bancar austriac.

Revolutie la ghiseu si-n spatele lui

La BCR va fi implementat un model operational complet nou, care va conduce la transformarea totala a bancii. Unul dintre principiile-cheie va fi focalizarea pe client. Sefii BCR au in vedere o separare clara intre activitatea de front-office (la ghiseu) fata de cea de back-office, a businessului bancar dedicat segmentului corporate si a celui de retail. Filosofia transformarii vizeaza o mai buna cunoastere a clientilor si a capacitatii celor de la ghiseu de a atrage noi clienti. Operatiunile bancare simple vor fi mai mult orientate spre canale de distributie alternative, de tip call-center, Internet banking si la ATM. Pe de alta parte, creditul de retail va fi segmentat pe persoane fizice, persoane fizice autorizate si microintreprinderi, iar cel corporate pe segmente de clienti mari, strategici, IMM, municipalitati si afaceri imobiliare. Fiecare astfel de segment va fi coordonat de manageri de relatii dedicati care vor urmari sa fie in permanent contact cu clientii.

700 de sucursale si 52 de centre de afaceri

O parte importanta din sursele financiare alocate planului va fi investita in extinderea retelei. BCR ar urma sa aiba, pina la finele anului 2009, minimum 700 de sucursale si agentii de la 478 in prezent. De asemenea, planurile bancii prevad deschiderea a 52 de centre de afaceri dedicate intreprinderilor mici si mijlocii.

Lider de piata BCR, cea mai mare banca din Romania, controlata de grupul austriac Erste, avea, la sfirsitul anului trecut, active nete de 45,08 miliarde de lei (13,3 miliarde de euro), potrivit datelor Bancii Nationale a Romaniei. Banca Comerciala Romana (BCR) are in vedere pentru 2007 cresterea profitului cu 62% si a activelor cu 31% fata de nivelurile consemnate in 2006. Banca va plati actionarilor dividende reprezentind 40% din profitul net obtinut anul trecut.