Oferta turistica a Romaniei este prezentata in aceste zile la Targul International de Turism de la Milano - BIT 2007, unde peste 120 de tari de pe toate continentele isi prezinta principalele atractii turistice.
Romania promoveaza ca principale destinatii turistice: "Sibiu - Capitala culturala europeana", "Delta Dunarii - Peisajul anului 2007" si "Festivalul George Enescu". Pe aceste trei directii ne concentram atat la acest targ, cat si la urmatorul, de la Berlin", ne-a declarat vicepresedintele Autoritatii Nationale de Turism, Bogdan Ivan. Pentru ca se doreste a fi promovat in special segmentul cultural al ofertei turistice romanesti, standul Romaniei are forma stilizata a unei biserici. "Privit dintr-un alt unghi, standul sugereaza forma unei coroane, asa cum o deseneaza copiii in desenele care reprezinta regii", ne-a explicat directorul Biroului de Promovare Turistica din Roma, Ligia Hofnar. ANT a alocat pentru participarea la acest targ 58.000 de euro, din care 32.000 pentru construirea standului.
Consulul Romaniei la Madrid, Mircea Gheordunescu, considera manifestarea o ocazie importanta pentru ca tot mai multi italieni sa aleaga ca destinatie turistica Romania. "Interesul italienilor pentru Romania este din ce in ce mai mare. Standul, organizarea din acest an sunt mult superioare celor din anii trecuti si speram sa vedem rezultatele", a mai spus oficialul.
Cei mai multi dintre italieni aleg pachete de o saptamana sau doua in Romania si viziteaza Maramuresul, cetatile medievale, bisericile din Nordul Moldovei, Delta Dunarii si Bucurestii. "Multi insa nu apeleaza la agentiile de turism si fac "turism liber" preferand astfel pensiunile agroturistice", ne-a explicat reprezentantul Biroului de promovare de la Roma.