Presedintele organizatiei PD Bucuresti, Stefan Pirpiliu, consilier municipal si presedinte al Comisiei de transporturi din cadrul Consiliului General al Municipiului Bucuresti, face parte din grupul de interese care graviteza in jurul societatii "Euroconstruct", firma abonata de ani buni la strazile Bucurestiului. Lucrarile la soselele Capitalei, date pe spranceana, au devenit deja o practica a potentatilor zilei. Reprezentantii Partidului Democrat au facut chiar o pasiune pentru banii publici aruncati pe borduri si pe ciclicele, deja, refaceri de covoare asfaltice.
Daca fostul primar Traian Basescu le-a lasat locul la dirijarea contractelor actualului edil sef Adriean Videanu si ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, viitorul PD-istilor abonati la buzunarul statului are viitor. Printre granzii enumerati si-a croit loc si seful tineretului democrat pe Bucuresti, consilierul general al Capitalei, Stefan Pirpiliu. El este unul dintre artizanii atribuirii lucrarilor de refacere a carosabilului de pe Podul Grant firmei SC "Delta ACM 93". Societate unde, director general este chiar fratele sau, Ionel Pirpiliu. Si afacerile cu maxi-taxi, de taximetrie sau cu parcarile, nu il lasa rece pe Stefan Pirpiliu. Din cauza postului de presedinte al Comisiei de Transporturi al municipalitatii pe care il ocupa.
300 de miliarde pentru un pod valurit
SC "Delta ACM 93" SRL a castigat licitatia pentru Podul Grant, alaturi de "celebra" firma "Euroconstruct", condusa de patronii restaurantului prezidential "Golden Blitz". Societatea "Delta ACM" la care director general este fratele lui Stefan Pirpiliu trebuia, conform caietului de sarcini, sa toarne asfalt dur pe bretele si pasajul pietonal, sa monteze rosturile de dilatatie pe pasajul principal sens Turda-Crangasi si sa execute vopsitorii. In total, pentru reabilitarea Podului Grant municipalitatea trebuie sa plateasca peste 300 de miliarde de lei vechi. Din aceasta suma s-au platit aproximativ 120 de miliarde de lei, desi lucrarea este de o proasta calitate, fiind "valurita". Degeaba primarul Videanu si seful Directiei Transporturi din primaria Capitalei, Gheorghe Udriste, s-au chinuit sa ii convinga pe bucuresteni ca este bine, soferii care isi rup masinile pe pod sunt de cu totul alta parere. Mai ales ca luni bune, traficul in zona a fost infernal. S-a lucrat la un sens, apoi la celalalt. La final s-a vazut ca respectivul covor asfaltic a fost prost pus. Trebuie spus ca "Delta ACM", condusa de familia Pirpiliu, este una dintre firmele care a participat din plin si la celebra afacere de inlocuire a bordurilor Bucurestiului.
Familia, asigurata din banii statului
Legatura dintre Stefan Pirpiliu si "Delta ACM 93" care a executat lucrarile la Podul Grant este facuta de directorul general al firmei. Iulian Pirpiliu, fratele presedintelui organizatiei de tineret a PD Bucuresti. Mai mult, la o alta firma a grupului Delta, "reparatorul" Podului Grant, si anume "Delta Cont Consult" SRL, lucreaza sotia consilierului Stefan Pirpiliu, Alina, care detine functia de director economic.
Interesant este ca la art. 47, alin. 1, din legea 215/2001 se prevede expres ca "nu poate lua parte la deliberare si la adoptarea hotararilor consilierul care, fie personal, fie prin sot, sotie sau rude pana la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial in problema supusa dezbaterilor consiliului local".
Pe de alta parte, Stefan Pirpiliu se afla in stransa legatura cu organizatorul licitatiilor pentru pachetele de strazi si totodata directorul Directiei Transporturi din primaria Capitalei, Gheorghe Udriste. Cei doi conduc Directia Transporturi din Primaria Capitalei pe care au transformat-o intr-o afacere a Partidului Democrat.
Podul Grant, atractiv pentru clica din primarie
Lucrarile de la Podul Grant au fost proiectate de societatile IPTANA SA si "Consitrans" SRL.
Executantii au fost firmele de constructii "Delta ACM 93" SRL si "Euroconstruct Trading 98" SRL. Ion Baroncea este unul dintre administratorii IPTANA SA, cercetat alaturi de Traian Basescu in dosarul Flota. "Consitrans" este detinuta de familia Hanganu. Eduard Hanganu, este unul dintre actionarii de la "Comintrans" SRL si de la alte societati, alaturi de Anton Chirica, decanul Facultatii de Cai Ferate, Drumuri si Poduri din Bucuresti. Intr-una dintre acestea - "Geostud" SRL - a facut parte si Aurel Balut, fostul director general, dupa alegerile din 2004, al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania.
Si "Euroconstruct" si "Delta ACM" sunt firme cunoscute ca abonate la banii publici. Pentru munca putina si profituri maxime "Delta ACM" a incheiat, in iunie 2005, un contract cu Primaria Capitalei, in valoare de 7,9 miliarde de lei, pentru refacerea unui simplu canal colector pe Splaiul Unirii. Gasca PD-ista din fruntea bucatelor primariei s-a consolidat. Pe langa primarul Adriean Videanu si directorul Gheorghe Udriste (foto), a aparut si tanara speranta Pirpiliu.
Interesul personal primeaza
PD-ul a fost acuzat si in vechea legislatura de interese si de angajarea unor firme ale apropiatilor din consiliul general.
In urma "Raportului Ponta" a iesit la iveala interesul, ilegal de altfel, al consilierilor la banii publici. Traian Basescu, primarul de atunci si liderul democratilor, le-a cerut alesilor locali ai PD sa renunte ori la firme, ori la statutul de consilier general. Nu putini au parasit atunci consiliul general. Acum, practicile s-au reluat. Pirpiliu detine pe langa statutul de consilier si pe cel de presedinte al Comisiei de transporturi din cadul CGMB. El este unul dintre initiatorii si cei mai ferventi sustinatori ai haosului din transportul bucurestean prin interzicerea liniilor de maxi-taxi.
Toata aceasta inversunare impotriva liniilor de maxi-taxi are insa o explicatie. Firma "Protrans Service&Distribution" SRL, la care Stefan Pirpiliu detine 95% dintre actiuni, are ca obiecte de activitate transporturi terestre de calatori si explicit, transport cu taxiuri.
Pe de alta parte, Pirpiliu este si presedinte al Consiliului de Administratie la Administratia Domeniului Public Bucuresti SA, dovedind astfel "vadite calitati" la numai cei 29 de ani pe care ii numara.
Lucrari de "nota zece"
Firma la care director este Iulian Pirpiliu are ca obiect de activitate si lucrari terasamente si organizare de santier, inchirieri masini si echipamente pentru constructii, chiar si constructii de autostrazi si drumuri.
Pe site-ul Primariei Municipiului Bucuresti la lucrari edilitare in curs de executie, aparea, in momentul in care se lucra la Podul Grant, la punctul 81, reabilitare pasaj denivelat - Pod Grant, trecut doar beneficiarul, nu si executantul lucrarii "Delta ACM". Trebuie spus ca la toti ceilalti 82 de executanti sunt specificati in respectiva lista. Podul Grant a implinit de curand 25 de ani si se afla la cea de-a patra reparatie capitala.
Chiar daca lucrarile au fost prost efectuate, la inceputul lunii noiembrie, cu ocazia receptiei finale a lucrarii, Pirpiliu si Udriste au acordat nota maxima. In ciuda soferilor care isi fac praf masinile prin "rosturile aduse din Germania", in realitate existand niste table puse peste imbinari.
Taximetristii au de tremurat
Nici taximetristii nu au scapat de furia lui Pirpiliu, el solicitand introducerea bulinei rosii pe taxiurile cu tarife mari. Presedintele de la PD a sustinut si concesionarea pe o perioada de zece ani a serviciului de taxi. Pe bani grei. Oricum, nu putini reprezentanti ai taximetristilor ne-au declarat ca Pirpiliu si Gheoghe Udriste sunt "furcile caudine" ale primariei, atunci cand vine vorba de licentiere. Doar cei aflati in gratiile directiei transporturi, din ratiuni politice, sau cei cu adevarat "draguti" ajung sa corespunda cerintelor celor doi. Mai nou si primarul Videanu si-a insusit logica acestora, anuntand cu emfaza ca este preocupat de sursele de finantare ale administatiei locale. Le-a si gasit. Licente taxi pentru 10.000 euro, bucata. Suma vehiculata de specialistii primariei.
Reglementarea parcarilor
O alta sfera de interes PD-ista este concentrata in jurul parcarilor din oras. Beneficiar al unui contract de concesiune din partea primariei este societatea "Dalli", firma patronata ani de-a randul de Dorin Cocos, nimeni altul decat sotul Elenei Udrea. In Bucuresti exista trei mii de locuri de parcare administrate de respectiva firma. In virtutea postului pe care il ocupa in cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, la Comisia de Transporturi, Pirpiliu s-a trezit ca vrea sa "reglementeze" si spinoasa problema a locurilor de parcare. Venind cu vestea, vehiculata insa de foarte mult timp, de constructie a unor parcari subterane si supraterane. Conform indicatorilor tehnico-economici, construirea unui singur astfel de loc de parcare va costa in medie 27.000 de euro. Caci acestea se fac in parteneriat public privat si recuperarea investitiei este foarte anevoiasa.
Pana atunci, trebuie sa fim multumiti cu ce avem. Adica, firma Dalli sa incaseze si pe viitor, pentru liniile de vopsea trase prin oras si casierele in albastru de pe marginea drumului (practic singurele investitii facute de societatea care umfla pe nimic banii soferilor bucuresteni), sume
uriase.
Baut la volan
Oricum, viitorul democratilor este asigurat. Seful tineretului PD Bucuresti Stefan Pirpiliu a fost prins de politie la inceputul lunii iunie a anului trecut, baut la volan. Dupa ce a pus-o de un sprit greu cu doi colegi, in sediul PD de pe Bulevardul Magheru (contrar sefilor sai care se feresc sa bea alcool in localul de partid) s-a urcat la volanul masinii sale. Oprit de un echipaj al politiei, a fost depistat cu o alcolemie de 0,3 la mie. Politistii i-au retinut in cele din urma carnetul. Nu au scapat insa de amenintarea lui Pirpiliu: "Stati, bai, linistiti. Maine oricum imi iau carnetul inapoi. Mi-l aduce generalul Berechet (foto)!".