Trustul de presa care editeaza „Bild", cel mai bine vindut tabloid din Germania, vrea sa extinda reteta mondenitatii si in presa serioasa din Hexagon.

Axel Springer si-a propus sa lanseze anul acesta in Franta un tabloid dupa modelul „Bild". Cea mai mare piedica pentru viitorul publicatiei o constituie insa duritatea legilor franceze in ceea ce priveste dreptul la intimitatea vietii private, informeaza „Brand Republic". Acestea interzic fotografiile si birfele mondene care asigura succesul tabloidelor traditionale in alte tari, de genul „Bild" sau „The Sun". Editorii germani se bazeaza insa pe interesul universal al senzationalului si au si bani sa il intretina.

Planul nemtilor presupune o investitie de 120 de milioane de euro, pe urmatorii trei ani. Compania vrea sa angajeze 300 de oameni pentru a sustine publicatia, iar conducerea ei este optimista cu privire la rezultate, declarind ca tabloidul poate vinde un milion de copii pe zi. Argumentul lor este tirajul zilnic de 3,5 milioane de exemplare al „Bild"-ului in Germania. Versiunea lui frantuzeasca nu are inca un nume, dar oficialii i-au stabilit pretul, de 0,50 euro, in contextul in care cel mai apropiat rival este „Le Parisien", care se vinde cu 0,90 euro.

Sinucidere serioasa

„Sexul, scandalurile si sportul au fost ignorate cu traditie de presa franceza, orientata catre subiecte mai inalte. Cu toate acestea, cultura tabloidului s-ar putea sa isi faca o intrare galagioasa in Franta, o data cu versiunea galica a «Bild»-ului", anunta evenimentul si Times Online. Editorii tabloidului vor fi Remy Dessarts, fostul sef al filialei franceze, Axel Springer si Didier Pourquery, care a lansat cu succes cotidianul gratuit „Metro" in Hexagon. „Trebuie sa ne apropiem de cititori si sa incetam sa scriem pentru jurnalisti. Ne sinucidem cu atita seriozitate", a declarat Pourquery pentru corespondentul parizian al lui „Times". El a adaugat insa ca topless-ul nu va face parte din linia publicatiei pe care o conduce.

Probleme va ridica si sistemul de distributie francez, care detine doar 28.000 de puncte de vinzare, in comparatie cu 120.000, cite sint in Germania. Surse din trustul german au declarat insa pentru „Times" ca Axel Springer intentioneaza sa isi vinda tabloidul si in boutique-uri, supermarketuri sau benzinarii. Lansarea va avea loc in a doua jumatate a anului acesta, iar ea face parte dintr-un program de extindere a nemtilor pe piata media din Europa.