Clubul Roman de Presa a criticat codul de conduita stabilit de TVR, iar Comisia de cultura din Camera Deputatilor a atras atentia asupra partizanatului politic de la TVR.

Codul de conduita al TVR sufera de o redactare defectuoasa, iar Tudor Giurgiu, presedintele-director general al institutiei, a promis o noua varianta, „oficiala", care va fi facuta publica in curind, in urma unei discutii cu Consiliul de Onoare al CRP. Membrii Consiliului au adus o serie de critici codului. „In ceea ce ma priveste, am adus obiectii fata de ce se intimpla in interiorul televiziunii si modul cum au fost rezolvate sau mai degraba nerezolvate niste emisiuni, lamentabile din punct de vedere profesional. Au mai fost obiectii legate de calitatea de manager si in acelasi timp de realizator a unor persoane din TVR", mai spune CTP, exemplificind aici cu numele Rodicai Culcer. In schimb, cazul Becali-PRO TV, dezbatut in sedinta CRP, a avut un deznodamint simplu: „Nu exista elemente probatoare in legatura cu acuzatiile la adresa PRO TV".

Culcer, pusa la zid

Tudor Giurgiu a fost audiat ieri si de Comisia de cultura a Camerei Deputatilor, unde a dat explicatii cu privire la refuzarea dreptului la replica pentru Ion Iliescu, dar si cu privire la pierderea contractului de transmisie a meciurilor de fotbal din Liga I. Cu privire la primul aspect, Giurgiu a transferat responsabilitatea directorului de stiri din TVR, Rodica Culcer. „Doamna Culcer nu a stiut ce sa faca. Nu a fost rea-vointa, ci o lipsa de comunicare punctuala pe acest subiect", a motivat presedintele TVR. El sustine ca la momentul la care Ion Iliescu a cerut dreptul la replica, Rodica Culcer, in calitate de director al stirilor, ar fi trebuit sa ia o decizie imediata fara sa mai intirzie pentru a-l consulta pe directorul general, recunoscind totusi ca a existat si un factor „uman" in decizia acesteia. Deputatul UDMR Kelemen Hunor a mai acuzat-o pe Rodica Culcer ca practica „manipulari fara precedent" si a reclamat faptul ca o stire despre referendumul din Tinutul Secuiesc era ilustrata cu imagini din regiunea separatista Kosovo. „Doamna Culcer va fi evaluata saptamina viitoare. Nu stiu de aceasta stire, dar stiu de niste stiri din China care erau ilustrate cu imagini din Coreea de Sud", a raspuns Giurgiu.

Teoria conspiratiei in fotbal

Giurgiu a mai explicat pierderea drepturilor de televizare a meciurilor de fotbal din Liga I: „Mi-e limpede ca este o teorie a conspiratiei. O sa vedem la sfirsit cine e mai tare". Mai mult, Giurgiu sustine ca a deschis in aceasta saptamina doua procese pentru a bloca transmiterea meciurilor de fotbal din Liga I de catre Kanal D.