BRD-Groupe Société Générale si-a consolidat in 2006 a doua pozitie ocupata in topul bancilor comerciale din Romania.

BRD-Groupe Société Générale, ocupanta locului 2 in topul bancar din Romania, a prezentat ieri rezultatele financiare aferente anului 2006. BRD si-a consolidat aceasta pozitie si a reusit cresteri de cota de piata in conditiile in care anul trecut a investit foarte mult in dezvoltarea retelei de unitati.

Aproape doua milioane de clienti

BRD a obtinut anul trecut un profit net de 656 de milioane de lei (circa 186 de milioane de euro), in crestere cu 19% comparativ cu 2005, pe fondul cresterii cistigurilor din dobinzi si comisioane, sustinute de avansul creditelor, in special pentru persoane fizice. Banca a consemnat o crestere a venitului net bancar cu 26%, la 1,77 miliarde de lei.

Portofoliul de clienti a fost extins cu peste 360.000, la 1,98 milioane, iar numarul angajatilor bancii a crescut cu 2.200. BRD contabilizeaza drept clienti activi persoanele care au efectuat cel putin o operatiune bancara in ultimele trei luni.

Cota de piata a bancii, exclusiv filialele, a crescut de la 18,3 la 22,7% in cazul creditelor pentru persoane fizice si de la 14,8 la 16,7% pentru persoane juridice. Pe piata depozitelor, cota BRD incluzind filialele a urcat de la 16,3 la 16,8% pentru populatie si de la 17,5 la 21,5% pentru companii.