Audienta televiziunilor romanesti va lua in calcul, de anul viitor, si satenii bogati, si ratingul calupurilor publicitare.

Noul responsabil cu masurarea publicului tv, GfK Romania, a anuntat ieri schimbarile care vor interveni in ratingul autohton. Numarul gospodariilor monitorizate va creste de la 1.000, cit masoara in prezent TNS-AGB, care are contract pina la sfirsitul anului, la 1.200. De asemenea, satenii bogati si publicitatea vor avea si ei parte de rating, intre 1 ianuarie 2008 si 31 decembrie 2011, cit va dura contractul GfK.

Compania va monitoriza programele, reclamele si promo-urile pentru 32 de televiziuni si va introduce in esantion satele bogate din jurul oraselor mari. Pina acum, esantionul era reprezentat, in functie de doi coeficienti ai puterii de cumparare, doar de urban si de rural. 10% dintre gospodariile urmarite de peoplemetre se vor schimba in primul an, indicele dublindu-se pentru anii urmatori din contract. Mai mult, aparatele utilizate de GfK vor putea inregistra si vizionarea de tv prin intermediul computerului.

GfK a cistigat licitatia pentru oferirea datelor de audienta tv in luna ianuarie si va incasa peste opt milioane de euro in perioada 2008-2011. Compania mai furnizeaza date de audienta tv in Bulgaria si in Ucraina.