Iubitorii de hamburgeri au un motiv sa rasufle usurati: alimentele lor preferate nu sunt chiar atat de nocive cum se credea pana acum. Cercetatori de la Universitatea suedeza Nyström au tras aceasta concluzie la capatul unui experiment spectaculos. Potrivit revistei „New Scientist", 18 voluntari au fost pusi sa se hraneasca timp de 30 de zile numai cu produse fast-food, fara a depasi 6.600 de calorii intr-o zi (cantitatea normala este de pana la 2.900). La micul dejun, participantilor la studiu li s-au servit omlete, chifle, carnaciori, cartofi prajiti, friganele, sirop si suc de portocale. La pranz li s-a dat ditamai hamburgerul, cu o portie uriasa de cartofi prajiti, alaturi de o salata cu maioneza, limonada si inghetata cu bucatele de ciocolata. Cina a constat in salata Caesar cu carne de pui crocant, cartofi prajiti, cola, inghetata si shake de ciocolata. Culmea e ca, dupa atata imbuibare, numai unul dintre subiectii experimentului s-a ingrasat cu mai bine de 9 kilograme, cat se asteptasera autorii cercetarii. Toti ceilalti abia daca au luat un kil-doua. Iar dupa incheierea studiului, cand au revenit la alimentatia normala, absolut toti participantii au dat jos surplusul de greutate. Analizele de sange facute voluntarilor au mai aratat totodata ca nivelul colesterolului "rau" (LDL) nu a crescut deloc in acest timp, pe cand cel al colesterolului "bun" (HDL), da.