Pina la sfirsitul lui 2008, compania clujeana inaugureaza trei reprezentante proprii in Europa.

„Prima reprezentanta Farmec se va deschide la Budapesta, pina la sfirsitul acestui an. Celelalte doua reprezentante vor fi in capitale europene. Acestea vor fi atit centre de distributie, cit si magazine proprii de prezentare", afirma Horea Turdean, directorul de marketing si de vinzari al companiei. Prin intermediul acestor reprezentante vor fi comercializate, in principal, produse din gama Gerovital H3, detinuta de producatorul clujean. Fiind inca in proces de dezvoltare, oficialii companiei nu pot estima o suma la care se va ridica investitia finala in cele trei reprezentante. „Insa aportul acestora la cresterea cifrei de afaceri pe pietele externe estimam ca va fi de 30%", precizeaza Turdean.

Consumatori europeni, impact mondial

Decizia de extindere a companiei, lider de piata in industria cosmetica romaneasca, a venit in urma cererii semnificative de produse marca Gerovital H3 inregistrate in Romania. Totodata, gama construita pe celebra „formula a tineretii", creata de Ana Aslan si produsa pentru prima oara in laboratoarele Farmec, in 1967, se bucura de recunoastere la nivel mondial, fapt ce a cintarit in decizia reprezentantilor Farmec Cluj de a se adresa si consumatorilor din Europa.

„Cosmeticele din aceasta gama reprezinta 90% din totalul produselor exportate de Farmec, fapt ce ne-a determinat sa ne deschidem propriile reprezentante in tarile unde cererea de creme Gerovital H3 este foarte mare. In prezent, circa 20% din productia de la Farmec Cluj este destinata exportului in tari de pe toate continentele lumii. Exportam, asadar, in majoritatea tarilor membre UE", spune directorul de marketing al companiei.

Farmec Cluj a relansat in noiembrie 2006 gama Gerovital H3 printr-o intensiva campanie de comunicare, in valoare totala de peste 350.000 de euro. Potrivit oficialilor companiei, acest exercitiu de branding, realizat de echipa de marketing-cercetare Farmec, a adus producatorului clujean o crestere cu 60% a vinzarilor cantitative ale gamei.

55%, cresterea profitului

In 2006, cifra de afaceri a Farmec Cluj a fost de 19 milioane de euro, iar in 2005, de 17 milioane de euro. „Estimam pentru 2007 o cifra de afaceri de minimum 20 de milioane de euro", spune directorul de marketing. Farmec Cluj a realizat in 2006 un profit brut de 2,5 milioane de euro, in crestere cu 55% fata de anul precedent. Cresterea se datoreaza atit evolutiei cifrei de afaceri, de la 17 milioane de euro in 2005 la 19 milioane de euro in 2006, cit si procesului de retehnologizare si de modernizare a sectiilor de productie, cu implicatii majore asupra scaderii costurilor.

Piata autohtona a produselor cosmetice si cea a celor de toaleta personala vor inregistra pina in 2010 o crestere de pina la 60%, potrivit estimarilor realizate de Euromonitor International. Pe aceasta piata, extrem de competitiva, evaluata la 250 de milioane de euro, si cu o rata anuala de crestere de 10-15%, companii locale, cu traditie, precum Farmec, Elmi Prodfarm sau Gerocossen, se lupta cu giganti multinationali precum Beiersdorf, Avon Cosmetics sau L’Oreal. Produsele romanesti de cosmetica inseamna in jur de 30% din totalul pietei interne, restul apartinind companiilor straine.