V-ati explicat vreodata zimbetul cuceritor si frenezia cu care Raluca Arvat rosteste numele lui Gigi Becali? Explicatia a dat-o Gigi Becali insusi si a confirmat-o Fathi Taher: e pe bani.

„It’s ok, he can say what he want! We had 2 get the co outstanding money." In limbajul frust si fracturat al SMS-urilor, Fathi Taher ne-a reconfirmat simbata aranjamentul care a stat la baza lansarii mediatice a lui Gigi Becali. Adica: „E in ordine, el (Becali - n.m.) poate spune ce vrea! Noi trebuia sa ne recuperam banii datorati firmei". Si nici nu poti sa nu-i dai dreptate: omul avea de recuperat banii de chirie de la Gigi Becali si a gasit oportun s-o faca indirect, prin aparitii televizate si neplatite, ale hotelului pe care il conducea. Nici lui Gigi Becali, cel care si-a autodenuntat schema de popularizare, nu avem multe a-i reprosa. PRO TV, sau o entitate a acestuia, ii datora niste bani si el a gasit de cuviinta sa si-i recupereze indirect, tot prin aparitii televizate si neplatite. Amindoi sint oameni de afaceri si e treaba lor cum decid sa-si recupereze banii pe care altii li-i datoreaza. Si mai presus de orice, cei doi nu au, sub nici o forma, atributii in respectarea sau aplicarea Legii audiovizualului.

Cu PRO TV avem insa o problema. Un prim raspuns, oferit „Gazetei Sporturilor" si copiat parca din limbajul constipat al serviciilor secrete („nu confirmam si nici nu infirmam spusele domnului Becali"), era incheiat tot cu un fel de autodenunt: „Nu discutam contractele noastre comerciale". Hopa! Contracte comerciale? Nici n-am apucat sa adresam bine intrebarea catre postul din Pache Protopopescu, ca am primit un alt raspuns, perfect contradictoriu cu primul: „Gigi Becali nu a avut si nu are nici un fel de contract cu PRO TV. PRO TV nu este agentia de PR a nimanui". Si atunci cum ramine cu ceea ce spune Becali si confirma Taher? Sau cum ramine cu ceea ce stie deja o tara intreaga, si incep sa-si aminteasca si unii membri ai CNA, si anume ca PRO TV s-a comportat ca si cum ar fi, chiar daca zice ca nu este, ca o agentie de PR a lui Gigi la pachet cu hotelul Marriott? Stim deja raspunsul: PRO TV nu confirma, nu infirma.

Insa marea problema ramine la CNA. Ani in sir, Gigi Becali ne-a fost livrat ca personaj principal al stirilor sportive, ca primul sportiv al tarii. Sporturi intregi, puse laolalta, nu s-au bucurat de atita mediatizare, desi poate ar fi meritat, ca acolo curgea sudoare de sportiv, nu gologani din buzunare. De acest vehicul media, Gigi si-a agatat apoi nu doar chiria de la Marriott, ci si marele sau partid. Telegenia sa incontestabila a devenit apoi o placinta la care au rivnit si alte televiziuni, si alte ziare, iar acum toata lumea scortoasa sta si boceste ca Gigi si partidul sau stau atit de bine in sondaje. Fenomenul Gigi Becali, studiat acum si sociologic, are la origine, in ultima instanta, un fapt minor: un post tv a abdicat, pe bani, de la respectarea legii, iar o institutie, CNA, a abdicat, inca nu stim de ce, de la aplicarea ei. Acum? Bociti, va rog… Gigi nu e de vina.

Citeste si

Taher confirma si prin SMS intelegerea dintre Gigi si PRO TV