Numai la PRO TV sint doua femei operator la „Stiri". Dalila e una dintre ele. Si ne spune regulile nescrise ale meseriei de barbat: „Ai grija sa nu intri la altii in cadru. Sa nu faci mitocanii".

Ce inaltime ai?

Un metru saizeci.

Greutate?

Patruzeci si opt - cincizeci de kilograme.

Camera cit cintareste?

Cea veche, beta, „Regina" ii ziceam, avea 12 kilograme, iar asta noua, digitala, „Printesa", cu lentile, lavaliere, cam tot acolo. Oricum, un operator cara camera, trepiedul de unsprezece kilograme, plus geanta. Zilnic caram, ca operatori, treizeci de kilograme. Mai greu e cind mergi prin Camera Deputatilor si alergi pe la comisii cu tot cu ustensile si anexe.

Cum v-ati obisnuit cu greutatea camerei?

Asta vorba colegului Trafalete... „butoanele le inveti, imaginea trebuie sa fie «clara si colorata», adica sa fii atenta la filtre si la sarf." Cu camera te obisnuiesti, dar mai intii trebuie sa te imprietenesti cu ea.

Care-s regulile nescrise de pe teren?

Pai, ai grija sa nu intri la altii in cadru. Sa nu faci mitocanii, fiindca toti vrem sa luam cadre bune. Trebuie sa ai experienta si sa stii unde sa ajungi cu camera pentru a avea cadrul cel mai bun si sunetul cel mai bun. Trebuie sa intuiesti unde se opreste subiectul, daca acesta este in miscare. Bine, la Tariceanu si la Basescu e ca la rugby cind trebuie sa-i filmezi.

Care dintre presedintii tarii a fost comod de filmat?

Constantinescu. Era cel mai disciplinat. Iliescu nu se uita in camera. Probabil i s-a spus, dar prefera sa se uite la reporterul care-i pune intrebarea. Basescu e mereu in „baie de multime" si este imprevizibil.

Ce urasti?

Sa stau mult in frig si in ploaie la Parchet sau la tribunal. Trebuie sa stau mereu cu camera pornita, fiindca nu stii cind iese subiectul. Uneori camera se blocheaza si risti sa nu filmezi exact ce-i mai important. Camerei ii trebuie cam opt secunde sa porneasca si in opt secunde se pot intimpla o multime de lucruri.

Ce-ti place la stiri?

Mereu se intimpla ceva.

E o promovare ca operatorul sa treaca in studio?

Nu. Si acolo e greu. Acolo trebuie sa ai alte abilitati. Sa verifici fiecare cadru, ce da colegul din stinga, ce da cel din dreapta si sa te coordonezi perfect cu ei. Regizorul de emisie monitorizeaza tot si, daca tu nu „intri" pe post cu ce filmezi, degeaba stai acolo. Recunosc ca am lucrat si la platou, dar nu ma atrage.

„Te-a pacalit" imaginea vreodata?

Intotdeauna cauti sa inveti lucruri noi. Am filmat imagini care mi-au placut foarte mult si unele la care as mai fi lucrat. Toti vedem ce filmam si cu totii ne dorim imagini frumoase. Daca as fi mereu multumita de mine, nu ar fi in regula.

Ce film iti e pe inima?

Antonioni. „Meserie - reporter". Travellingul acela de final e fabulos!

Cine iti pune cel mai bine lumina?

Soarele, cind e prietenos. In general insa, noi ne punem lumina singuri. E ca la geometrie, tu trebuie sa-ti pui camera in functie de sursele de lumina.

Cum e sa fii in spatele camerei cind atitea vedete stau in fata ei?

Confortabil. Daca esti atent la ce spun, poti fi de acord cu ele sau nu. Dar treaba ta este ca ele sa arate bine.

Invidioasa?

De ce as fi? Nu pot fi invidioasa pe niste oameni care au alta meserie decit a mea.