Deja orasul e impinzit de mari panouri publicitare in care sintem invitati sa ne asezam telecomenzile la coada pentru ca in curind va incepe sa emita noul post de televiziune Kanal D. Pe afise sint o gramada de vedete vechi, de la Dana Razboiu, fosta teverista, pina la umoristii ex-protevisti din echipa La Bloc". Migratia vedetelor de la diverse posturi catre Kanal D este insa, din cite stiu, mult mai vasta. Practic, filosofia cu care grupul Dogan a venit in Romania pentru a intra pe piata televiziunii a fost de la inceput una de racolare a cit mai multor vedete autohtone si de punere a lor laolalta. Din cite stiu, dar si din ce imi pot imagina, grila de programe a Kanal D va fi una pur comerciala. Citeva formate lazaroviene, doua, trei iubiri, citeva iertari, o paruiala, o portie de ura, toate asortate cu cit mai multe vedete sclipitoare, paiete, confeti, chestii, socoteli. Cel mai probabil, tarasenia a pornit de la o droaie de studii de marketind care aratau ca romanii consuma televiziune pe piine, ca emisiunile cu vedete care propaga fie emotii la kilogram, fie distractie maxima sint aducatoare de rating, ca publicitatea se vinde excelent pe baza acestor chestii si ca, in concluzie, efectele financiare ale intreprinderii ar fi foarte bune. E posibil sa tina, dar la fel de posibil e sa nu. Fireste, vedetaraia asta va avea suport media si in trustul Ringier, care a cumparat 25% din Kanal D, insa oamenii ar putea sa priveasca in continuare linistiti la PRO TV si sa nu mearga neaparat dupa glumele lui Mostenescu. Florin Calinescu a experimentat pe pielea lui adevarul asta atunci cind a plecat de la un rating inimaginabil de 16 convins fiind ca publicul va migra cu el catre Tele 7abc. Si mai sint o gramada de exemple.