Tarom, sub indrumarea Ministerului Transporturilor, a lansat luni o cursa aeriana Bucuresti-Craiova. Joi, acelasi Tarom, la indicatiile aceluiasi Minister al Transporturilor, a anulat cursa Bucuresti-Craiova, pentru ca altfel avionul ar fi zburat gol. Habar n-am daca ministerul si compania aeriana au facut vreun studiu de fezabilitate inainte de a lua decizia ca e nevoie de transport aerian intre Banie si Capitala, dar datele problemei arata ca, si daca s-a realizat, cercetarea de piata a fost facuta pe genunchii ministrului Radu Berceanu. Care, intimplator sau nu, e fost craiovean si, din cite stiu, mai are ceva afaceri in zona. Nu cred, sincer, ca Berceanu avea nevoie de o cursa aeriana regulata pentru a se duce in vizita la rude. Dar nici nu ma indoiesc ca este foarte posibil ca decizia sa fi fost luata fara nici un fundament economic, din patriotism local sau la cererea unor amici de-ai ministrului care voiau sa scurteze drumul de 250 km cu masina pina la Bucuresti. Oricum, deocamdata s-a renuntat doar la o cursa, nu si la ruta, ceea ce ma face sa vreau sa spun un banc, care poate avea valoare de studiu de piata: ĄCe fac oltenii cind vad un avion? Se duc in padure sa-i caute cuibul".