Utilizatorii site-ului de schimb de fotografii Flickr sint furiosi ca toti clientii vor trebui sa foloseasca conturi de Yahoo! pentru a se putea loga.

Intr-un e-mail comun, Flickr si-a informat utilizatorii ca vor trebui sa treaca prin procedurile de logare marca Yahoo! pentru „a simplifica procesul de acces", dupa cum anunta BBC. Printre cei cu conturi deschise inainte ca Yahoo! sa achizitioneze Flickr, generic numiti „utilizatorii old skool", s-a declansat un val de nemultumire la aflarea deciziei. „Imi place sa fiu Old Skool. Reconsiderati-va pozitia" este unul dintre comentariile de pe forumul companiei, postat chiar de catre fondatorul Wikipedia, Jimmy Wales. Iar multi altii i-au purtat mai departe ecoul. „Nu-mi place Yahoo! si nici contul pe care il am la ei. Ma mindresc ca sint un membru Old Skool", spune un alt ultilizator de Flickr, Joe Philipson.

Daca unii sint ingrijorati de pierderea pecetei asociate statutului Old Skool, alti nemultumiti aduc ca si contraargumente aspecte tehnice. Cel mai prezent motiv de ingrijorare este frecventa cu care li se va cere de acum inainte sa se identifice ca membrii Yahoo! Sub vechea schema, utilizatorii introduceau o singura data ID-ul si parola, care ramineau ulterior permanent in memoria computerului. „O data ce conturile se contopesc, va fi suficient sa te loghezi o singura data pe Flickr pentru a ramine apoi tot timpul conectat", asigura insa pe acelasi forum Simon Batistoni, unul dintre angajatii Flickr.

Repulsii anticorporatiste

Flickr a oferit pentru prima data optiunea utilizarii unui cont de Yahoo! inca din martie 2005, cind a fost achizitionat de giganticul portal web. Inca de atunci un nucleu dur format din utilizatori fideli a creat un grup intitulat Flickr off pentru a-si exhiba nemultumirea fata de orice trecere prin „sitele" celor de la Yahoo! „Aceasta disensiune a aparut ca rezistenta la schimbare si o neincredere fata de megacorporatiile ale caror tentacule asalteaza constant portofelele", explica atitudinea un membru al grupului ScrewDriver.