In Romania, o secunda de reclama a valorat 333 de euro doar la meciul Steaua-Real Madrid din Liga Campionilor.

Campionatul Mondial de Fotbal a fost urmarit de 5,9 miliarde de spectatori din 54 de tari, finala aducind in fata micilor ecrane aproape 600 de milioane de oameni, dintre care doar 260 de milioane nu au plecat din fata televizorului nici cind li s-a terminat berea sau cornetul cu seminte. Capul in piept aplicat de Zidane lui Materazzi a fost singurul eveniment sportiv din 2006 care a detronat celebra confruntare finala din fotbalul american, Super Bowl-ul, urmarita de Ądoar" 85 de milioane de persoane. Daca anul trecut 30 de secunde de publicitate la confruntarea dintre Pittsburgh Steelers si Seattle Seahawks au costat dublu fata de nivelul anului 2000, 2,5 milioane de dolari, anul acesta acelasi spatiu de timp valoreaza 2,6 milioane de dolari, ceea ce face ca o banala secunda de reclama la confruntarea dintre Chicago Bears si Indianapolis Colts sa coste fabuloasa suma de 85.000 de dolari.

La concurenta cu Oscarul

Si canalul CBS nu duce lipsa de oferte. In ultimii 20 de ani au fost difuzate, timp de 11 ore, 1.400 de reclame contractate de 221 de agentii, ceea ce a insemnat incasari din publicitate de 1,72 miliarde de dolari, potrivit site-ului TNS Media Intelligence, citat de NewsIn. Corporatia FedEx, cea care ocupa locul cinci in topul din 2005, a fost inlocuita, conform raportului de anul acesta, de catre Walt Disney. Acest aspect este cu atit mai interesant, cu cit FedEx a transmis reclame in timpul Superbowl in ultimii 19 ani, iar compania Walt Disney este prezenta in campionat doar de sapte ani. Directorul adjunct pe cercetare la TNS Media Intelligence, Jon Swallen, a declarat ca Super Bowl-ul concureaza in acest an cu alte doua celebre show-uri televizate din Statele Unite, Oscarul si World Series.

Un asa pretios eveniment necesita o protectie pe masura, sase milioane de dolari fiind cheltuiti cu cei peste 3.000 de agenti de securitate angajati si cu zborurile interzise pe o raza de 20 de mile.

Boom la Steaua-Real Madrid

In Romania, 5,1 milioane de persoane au urmarit cum Italia cistiga pe 9 iulie trofeul inventat de Jules Rimet, compania Splendid Media anuntind atunci ca incasarile din publicitate au crescut la TVR direct proportional cu audientele. Boom-ul preturilor din publicitate la un eveniment sportiv a fost insa la meciul Steaua-Real Madrid din Liga Campionilor, urmarit de 4,3 milioane de microbisti. 30 de secunde de reclama s-au vindut cu 10.000 de euro, cistigurile din publicitate fiind cu peste 60% mai mari decit in mod obisnuit. Companiile care au vrut sa deschida calupul publicitar cu produsele lor, exceptie facind partenerii oficiali ai UEFA, au platit o taxa suplimentara de 20%, finalul fiind taxat si el suplimentar cu 15%.