Directorul Microsoft a declarat ca este foarte realist in privinta sanselor pe care le are in lupta pentru piata playerelor de muzica digitala, dominata de iPod-ul celor de la Apple Computer (lansat pe 23 octombrie 2001). "Nici nu se putea sa dam peste un adversar mai solid", a spus Jason Reindorp.
El a mai adaugat ca Microsoft nu este inca pregatit sa anunte lansarea oficiala a playerului pe piata europeana, dar ca acest lucru este posibil sa se intample pana la sfarsitul anului: "Industria avanseaza intr-un fel de 'ciclu de Craciun', asa ca va puteti astepta ca, pana la urmatorul Craciun, sa fie mai multe playere pe piata."
Microsoft a lansat dispozitivul pe 14 noiembrie 2006, la un pret de aproximativ 250 de dolari. Potrivit reprezentantilor companiei, in SUA, Zune detine deja o cota de piata de 10,2 procente, la categoria de 30 GB. Pana la 30 iunie (sfarsitul anului fiscal in curs), Microsoft se asteapta sa atinga cifra de un milion de playere vandute.
Zune are o forma rectangulara si seamana cu iPod-ul de la Apple, singura diferenta fiind ecranul, care este cu aproape opt centimetri mai mare. Spre deosebire de iPod, Microsoft incearca sa atraga utilizatorii si prin posibilitatea de a transfera fotografii si melodii de pe un player pe altul. Deocamdata numarul acestora este limitat.
Microsoft nu este singura companie care a luat in vizor piata playerelor. Alti doi producatori, RealNetwork Inc. si Samsung Electronics, au anuntat si ei ca planuiesc sa lanseze playere de muzica in format digital.