Oferta televiziunilor autohtone in materie de emisiuni pentru copii se extinde: Antena 1 a lansat „Vreau sa fiu mare... vedeta", iar Trustul francez Lagardere iese pe sticla cu un canal pentru pici.

Desi abia a debutat, „Vreau sa fiu mare... vedeta" a fost duminica seara lider autoritar de audiente. Plasat in prime time, programul se adreseaza publicului urban si a fost urmarit la prima editie de peste 1.400.000 de romani, aducind Antenei 1 un rating de 13,5%.

Primul sezon al „Vreau sa fiu mare... vedeta" va cuprinde sase editii, din care cinci preliminarii si o finala, fiecare emisiune scotind la rampa zece concurenti. Inainte de a-i trimite pe scena, nume cunoscute intr-ale cintatului precum Oana Sirbu, Sorana de la A.S.I.A. sau Pepe indruma pasii a zece prichindei care si-au pus in cap sa devina staruri. Juriul din platou va alege la sfirsitul fiecarei editii cite un cistigator, iar un altul va fi votat prin SMS de telespectatori. In finala vor participa candidatii victoriosi alesi pe parcursul intregului sezon, iar invingatorul va fi rasplatit cu 10.000 de euro.

Mai vechi in grila de programe a postului, Hugo de la Prima TV este un game show interactiv, care se adreseaza in special copiilor cu virste cuprinse intre 4 si 16 ani si presupune participarea telefonica a micutilor la jocurile video din timpul emisiunii. Preluat de la televiziunea germana kabel 1, show-ul a prins repede la public, chiar si la cel adult. La rindul ei, televiziunea publica dedica primele ore ale diminetilor din weekend emisiunilor pentru micuti, insa nici unul dintre programe nu a fost lider de audienta, potrivit Departamentului de Comunicare al TVR. „Vreau sa fiu… din nou copil", „Joaca de-a povestile", „Numai cu acordul minorilor" sau „ABC... de ce" sint numai citeva dintre propunerile televiziunii nationale.

Nisa se aglomereaza

Doua noi canale de nisa si-au anuntat intentia de a intra anul acesta pe piata media autohtona. Postul MCM operat de Trustul francez Lagardere, care controleaza in Romania Europa FM si Radio 21, va incepe sa emita la jumatatea lui 2007. Canalul va difuza in timpul zilei programe pentru prescolari, iar in intervalul seara-noapte va emite emisiunile de profil ale MCM Tops. Grupul Lagardere a obtinut licenta pentru acest post la sfirsitul lunii august a anului trecut, o data cu o alta televiziune generalista, anuntata si ea sa se lanseze la jumatatea anului viitor. Si reprezentantii canalului Hallmark Channel isi vor mari portofoliul in Romania, cu canalul Kids Co, programat sa emita in luna aprilie.

Concurenta aduce bani

Intrarea in Uniunea Europeana si dezvoltarea nisei pentru copii merg mina in mina cu cresterea bugetelor de publicitate adresata prichindeilor. Majorarea difera in functie de canalul de comunicare pentru care advertiserii vor opta, se arata intr-un studiu realizat de agentia NewsIn. Astfel, televiziunile de nisa vor inregistra in 2007 o crestere de 15% a bugetelor atrase, in timp ce radioul Itsy Bitsy (singura statie exclusiv pentru minori) este prognozat sa isi creasca incasarile din reclame cu circa 50%. „Estimam ca in 2007 piata de publicitate pentru copii se va situa la aproximativ 1,5 milioane de euro (valoare neta, dupa aplicarea discounturilor - n.r.), ceea ce reprezinta o crestere de aproximativ 15% fata de 2006", declara recent Liviana Ionescu, Tv Sales Director la ARBOmedia. Totodata, aderarea la UE accelereaza competitia si prin urmare, va influenta pozitiv cresterea veniturilor din publicitate. Un prim pas in acest sens este anuntul canalului de desene animate Cartoon Network de a oferi spatiu de reclama advertiserilor locali, incepind cu acest an.