Compania aeriana italiana Alitalia a trezit interesul a 11 investitori, mult peste asteptarile anterioare, scrie Financial Times. Guvernul italian doreste sa-si vanda majoritatea participatiei de control pe care o detine la Alitalia, pentru a incerca

Compania aeriana italiana Alitalia a trezit interesul a 11 investitori, mult peste asteptarile anterioare, scrie Financial Times. Guvernul italian doreste sa-si vanda majoritatea participatiei de control pe care o detine la Alitalia, pentru a incerca salvarea companiei italiene de la faliment.
Cu toate ca Air France KLM era considerata ca unul dintre ofertantii cu cele mai mari sanse de castig in cursa de preluare, compania nu a figurat pe lista investitorilor interesati.
Totusi, expertii financiari au precizat ca grupul franco-olandez ar putea inainta o oferta de preluare a Alitalia, intr-o etapa viitoare, cu toate ca termenul-limita pentru depunerea expresiilor de interes a expirat luni dupa-amiaza.
Pe lista investitorilor interesati se afla compania aeriana italiana Air One, insa cel mai accentuat interes pentru Alitalia l-au manifestat fondurile de investitii.
Mai multe persoane din randul celor implicate in tranzactie au declarat ca Guvernul italian ar trebui sa acorde investitorilor mana libera in restructurarea Alitalia, care a anuntat ca ar putea raporta pierderi de 380 de milioane de euro in 2006.
Autoritatile italiene doresc ca viitorul proprietar al Alitalia sa pastreze aceleasi rute interne si aceiasi angajati.
Paolo Alazraki, un om de afaceri italian care se afla pe lista investitorilor, a declarat ca "pilotii, personalul hostess si alti angajati sunt singurele lucruri pozitive din structura Alitalia, restul fiind dispensabil", scrie Financial Times.
Alaturi de Air One si Paolo Alazraki, pe lista investitorilor interesati de Alitalia se afla Benstar-Saturn Enterprises, Fabio Scaccia - in calitate de persoana fizica, un grup condus de Management & Capitali, MatlinPatterson Global Advisers, Net Present Value Porcellana Castello, Terra Firma Investments,Texas Pacific Group si Unicredit Banca Mobiliare.

Interes irelevant

"Cele 11 expresii de interes nu sunt foarte relevante, avand in vedere ca nu este vorba despre oferte propriu-zise de preluare", a declarat Fabrizio Solari, liderul unui sindicat Alitalia, care a adaugat ca, in opinia sa, cumparatorul final va fi o companie care nu se afla in prezent pe lista.
Analistii avertizeaza ca interesul puternic manifestat de investitori in aceasta prima etapa nu reprezinta o garantie pentru finalizarea cu succes a procesului de privatizare, potrivit Reuters, preluata de Mediafax.
Unele dintre companiile aflate pe lista potentialilor ofertanti ar putea fi interesate de obtinerea unor informatii privind situatia financiara a Alitalia.
"Problema nu este daca statul primeste oferte pentru Alitalia, ci daca propunerile se apropie de cotatia actuala a actiunilor. Trebuie sa fii foarte curajos sa platesti chiar si un sfert din pretul titlurilor", a afirmat Mike Powell, analist la Dresdner Kleinwort Securities.
Autoritatile italiene spera sa finalizeze procesul de vanzare in urmatoarele sase luni.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.