Din cele sapte oferte depuse pana la 1 decembrie 2006 pentru acest proiect, Adunarea Generala a Departamentului Internet al BRAT a decis vinerea trecuta (12 ianuarie) sa continue discutiile cu trei companii: Gemius Polonia, Spring GmbH Germania si Weborama Franta, arata un comunicat BRAT de miercuri.
Interesate de proiectul BRAT au mai fost o companie romaneasca, doua din Belgia si una din Franta, potrivit declaratiilor Arinei Ureche, director general BRAT, pentru NewsIn. Ureche nu a nominalizat companiile.
Castigatorul selectiei va fi ales "cel mai probabil in luna martie", potrivit comunicatului BRAT. Contractul va fi acordat firmei castigatoare pentru o perioada de doi ani. Aceeasi sursa mai arata ca, dupa implementarea propriu-zisa a sistemului, primele date furnizate vor fi disponibile la jumatatea anului in curs.
Conditia impusa de BRAT pentru acceptarea ofertelor a fost ca firma interesata sa nu detina (total sau partial) site-uri care au ca obiectiv obtinerea de venituri din publicitate sau care tranzactioneaza spatiu publicitar in media online din Romania.
Primele discutii despre realizarea acestui studiu au aparut acum patru-cinci ani in cadrul BRAT, dar dimensiunea redusa a investitiilor in piata online (cateva milioane de euro) a dus la amanarea acestui proiect pana in luna august a acestui an, potrivit Arinei Ureche. Pentru 2007, jucatorii industriei estimeaza investitii de circa opt milioane de euro in publicitatea online.
BRAT este o organizatie non-profit care isi propune sa ofere industriei de publicitate cifre corecte despre tirajul publicatiilor, studii de audienta, surse de informatii necesare in procesul de cumparare de spatiu publicitar. BRAT exista din 1998 si are in prezent 195 membri - trusturi de presa, editori web, agentii, regii si clienti de publicitate.