Vanzarile de paine din Romania s-au cifrat in 2006 la circa 1,5 miliarde de dolari, un nivel apropiat de cel din 2005, cand piata a totalizat 1,45 miliarde dolari, potrivit datelor Euromonitor, citate de Mediafax. Vanzarile de paine ambalata au crescut cu aproape 70% fata de anul precedent, in timp ce painea simpla a scazut usor in preferintele consumatorilor, ramanand totusi cea mai cautata. Daca in 2005 vanzarile pe acest segment al pietei au ajuns la 1,34 miliarde dolari, anul trecut ele au coborat cu 2%, la 1,32 miliarde dolari. "Schimbarile aparute in stilul de viata al romanilor au dus la cresterea vanzarilor de paine ambalata, care are un pret mai mare decat cea simpla. Prezenta lanturilor de retail multinationale a contribuit de asemenea la majorarea vanzarilor de anumite specialitati de paine", sunt de parere analistii de la Euromonitor. Totusi, vanzarile de produse de brutarie mai sofisticate si a celor ambalate raman limitate la sfera marilor orase, majoritatea romanilor de la sate si din orasele mici continuand sa prefere traditionala paine alba. Aceasta preferinta pentru painea ambalata este motivata si de valoarea nutritiva a produsului data de vitaminele si mineralele adaugate, dar si de faptul ca acest tip de paine poate fi pastrata pentru o perioada mai lunga de timp. (G.R.P.)