Romanii Gyenes si Butuza au debutat ieri pe traseul african al Dakarului, iar Freinademetz, austriacul rezident in Ardeal, a cazut pe ultimul petic european de gheata.

Desertul marocan a fost atacat dintr-o data de 507 vehicule (229 motociclete, 14 quad-uri, 179 automobile si 85 de camioane), 32 dintre cele care au plecat spre Dakar, de la Lisabona, pierzindu-se prin Europa. Maghrebul i-a intimpinat ieri pe concurenti cu covoare de pietre pe traseul dintre Nador si Er Rachidia.

La doua locuri de Top 50

Traseul cronometrat a insumat 252 km (lungime totala 649 km), iar dintre cei patru motociclisti care au reprezentat Romania, cel mai greu i-a fost sa il parcurga austriacului stabilit la Sibiu, Martin Freinademetz, organizatorul Red Bull Romaniacs. La jumatatea celei de-a doua etape europene (Portimao-Malaga), el a pierdut controlul asupra motocicletei, la trecerea pe o portiune cu gheata, si a cazut. Incidentul l-a costat timp pretios, din care cauza a si incheiat parcursul cu doar al 149-lea timp. Imediat dupa imbarcarea pe feribotul care il ducea spre Africa, motociclistul rezident in Ardeal prognoza: „Traseul din Muntii Atlas si prin Maroc nu este unul foarte greu din punct de vedere tehnic. Totul va deveni mult mai interesant din etapa a 6-a, in Mauritania". Ieri a fost prima astfel de etapa, iar cel mai rapid dintre ai nostri a fost satmareanul Emanuel Gyenes, sosit al 52-lea (la 41 de minute de cistigatorul de etapa, spaniolul Marc Coma), el devenind si cel mai bine pozitionat motociclist care ne reprezinta, ocupind locul 58 in clasamentul general. Brasoveanul Marcel Butuza a fost al 78-lea ieri (71 la general).

Flota germana

La sectiunea auto, grupul Volkswagen aproape ca l-a pierdut pe unul dintre potentialii cistigatori, finlandezul Ari Vatanen, care a intirziat mai bine de o ora dupa ce si-a inecat motorul la traversarea unui curs de apa. Ramin insa foarte bine pozitionati Carlos Sainz si Ginniel de Villiers, care conduc doua tipuri de Race Touareg 2, pentru Volkswagen Motorsport, dar si portughezul Carlos Souza, care piloteaza acelasi tip de masina, dar pentru team-ul privat Lagos. Constructorul de la Wolfsburg a deplasat in desert aproape 80 de oameni, intregul personal si cele 25 de tone de scule, echipament si piese de schimb fiind transportate prin Africa cu ajutorul unei flote de autovehicule de sprijin, inclusiv trei camioane ce concureaza in categoria „monstrilor", sapte camioane de asistenta, trei Volkswagen Transporter T5 si 10 Touareg Service. Astazi, Dakarul programeaza o speciala lunga de 405 km, iar distantele de legatura dintre Er Rachidia si Ourzazate insumeaza 274 km.