TVR 1 a adunat cei mai multi telespectatori in momentul sampaniei dintre ani. Antena 1 a acaparat, in schimb, audienta cea mai mare in prima noapte europeana.

Postul din Dorobanti a intrat in Europa umar la umar cu cel din Baneasa. Cele doua au facut legea in materie de audienta in noaptea integrarii.

TVR 1 a fost lider autoritar la audienta intr-un interval esential al noptii dintre ani: 23.54-00.09 - o medie de peste 15%, reprezentind peste 3 milioane de telespectatori la nivel national. La rindul lor, primele 60 de secunde ale noului an au tinut 1.583.000 de autohtoni de la oras conectati pe frecventa postului public, care a obtinut astfel aproape 15 puncte de rating. Clasamentul este continuat de Antena 1 (putin peste 1 milion de privitori si audienta de 9,8%), PRO TV (5,9%), Realitatea TV (2,7%) si Antena 3 (2,2%).

Vectorul Basescu

Pe micile ecrane ale postului public au curs in tot acest timp secvente din Piata Universitatii, locul unde oficiali autohtoni si europeni au urat de la marginea sticlelor de sampanie si a steguletelor instelate bun venit Romaniei in Uniunea Europeana. Romanii au urmarit pe tot parcursul programului TVR 1 discursul premierului Tariceanu si pe cel al presedintelui Basescu, recitaluri de la Romexpo, din Piata Universitatii sau din Piata Revolutiei, precum si interventii din punctele fierbinti ale Bucurestiului si Sibiului, capitala culturala europeana in 2007. Principalul concurent in acelasi interval orar pentru postul national a fost Antena 1, care a adunat 2,3 milioane de romani (peste 11 puncte de rating). Antenistii au tinut capul de afis in intervalul 20.15 - 02.00 cu o Zi a Judecatii de la care nu s-au sustras Dan Negru, Andreea Berecleanu, Gabriela Vrinceanu-Firea sau grupul Divertis. Aceeasi ora critica a adunat, de asemenea, peste un milion de privitori in contul PRO TV-ului (5,4% rating).

Antena cea mai lunga

TVR 1 a mai beneficiat de un moment de gratie mai in zori (intervalul orar 01.27 -01.34), o data cu desemnarea „telespectatorului numarul 1 al anului 2006", cind audienta medie a fost de 9% (echivalentul a peste 1,7 milioane de romani). Concursul „Vrei sa fii No. 1", difuzat in direct si incheiat cu decernarea unei masini germane, a devansat programele PRO TV-ului (7,2 puncte de rating) si ale Antenei 1 (6,8).

Chiar daca n-a stralucit la incalecarea limbilor pe ora 12, postul patronat de Dan Voiculescu a avut totusi cea mai buna audienta generala la nivel national intre orele 19.00 si 02.00: nu mai putin de 11,9 %. Locul doi a revenit primului canal al TVR (8,56%), iar podiumul a fost incheiat de PRO TV (6,2%).

Stapinii oraselor

Si la nivel urban, Antena 1 a surclasat restul posturilor cu care face vecinatate in grila de programe a televizoarelor romanesti. Postul din Baneasa a totalizat 12,6 puncte de rating in intervalul 21.00-21.02. TVR 1 a ocupat locul secund cu o audienta de 6,3%. Desi au condimentat noaptea integrarii absolute cu best of-uri din productia proprie, numaratori inverse alaturi de vedetele proprii si un concert Sukar Collective, Andreea Esca and Co. au inregistrat numai 6,1 puncte de audienta.