Opinia publica se asteapta ca, in 2007, Toyota sa produca mai multe automobile decit General Motors, devenind cel mai mare producator de autovehicule din lume.

Compania americana General Motors (GM) ar putea pierde, in 2007, locul intii mondial in clasamentul producatorilor de masini in favoarea japonezilor de la Toyota, potrivit unor analisti citati de Bloomberg. Agentia opineaza ca GM, care este de 80 de ani cel mai mare producator de autovehicule din lume, va pierde aceasta pozitie in fata celor de la Toyota in special din cauza cerintelor tot mai mari ale pietei pentru autovehicule cu un consum mai mic de carburant.

Potrivit lui Yasuhiro Matsumoto, Senior Analyst la Shinsei Securities din Tokyo, citat de Bloomberg, grupul Toyota va produce impreuna cu marcile sale afiliate Daihatsu si Hino pina la 9,8 milioane de unitati in 2007. Pe de alta parte, cotidianul economic nipon „Nihon Keizai Shimbun" prognozeaza pentru tot grupul Toyota o productie de 9,45 milioane de vehicule in 2007. In plus, cotidianul mai apreciaza ca productia din strainatate va depasi, pentru prima data in istorie, productia realizata in Japonia.

Japonezii tot cresc

Estimarile analistilor si ale presei nipone sint facute inaintea momentului in care constructorul japonez va anunta, oficial, previziunile pentru 2007. Toyota isi va dezvalui tintele pentru 2007 pe 22 decembrie, in orasul Nagoya. Potrivit cotidianului japonez citat mai sus, cele 9,45 milioane de masini care ar putea fi fabricate de Toyota in 2006 inseamna un plus de 400.000 fata de nivelul consemnat in 2006. In acest an constructorul japonez va produce 9,06 milioane de unitati, in crestere cu peste 800.000 fata de anul trecut, dar acest nivel il va plasa, totusi, pe locul doi in clasamentul mondial, din moment ce GM va produce, cel mai probabil, 9,18 milioane de vehicule.

Vremuri grele pentru americani

Schimbarea ierarhiei mondiale este prognozata avind in vedere cifrele de productie ale celor doi giganti din luna trecuta de pe piata americana. Vinzarile Toyota au crescut cu 12,5%, in timp ce GM a inregistrat un recul de 8,2%.

Pe ansamblu, in prima jumatate din acest an, vinzarile Toyota pe plan mondial au crescut cu 7,1%, pina la 4,36 milioane de masini, in timp ce GM a consemnat o scadere de 2,3%, pina la 4,6 milioane. Avansul celor de la GM, de 240.000 de unitati vindute, a fost, la sfirsitul lui iunie, de peste doua ori mai mic decit cel inregistrat cu un an in urma.

In plus, se asteapta o dimi-nuare a productiei GM si pentru ca firma americana va inchide citeva din uzinele sale din America de Nord, in efortul de a-si reduce costurile.