Ministrul Transporturilor a cerut un supracontrol al tuturor aeronavelor din Romania. Tinta sint insa companiile low-cost.

Radu Berceanu isi continua razboiul cu operatorii aerieni cu costuri reduse. Oficial, ministrul Transporturilor a spus ca a ordonat aceasta verificare suplimentara pentru a evita o situatie similara cu cea din Spania sau Italia, unde licentele pentru doua companii low-cost au fost ridicate zilele trecute.

„Am sugerat supracontroale si, daca se va dovedi ca una dintre companiile pe care le-am acreditat noi, deci putem sa le controlam, nu respecta anumite prevederi, atunci sigur ca si la noi se va intra in aceasta procedura de inchidere a companiei", a explicat Berceanu pentru Antena 3.

Ordin semnat ieri

„Ministrul Transporturilor a dat azi (luni - n.red.) Autoritatii Aeronautice Civile din Romania (AACR) ordinul de incepere a unui astfel de control la liniile aeriene inregistrate in Romania, in urma evenimentelor petrecute in ultimele zile", ne-au declarat reprezentantii ministerului. „Un astfel de ordin echivaleaza cu raspunderea administrativa si juridica a celor care trebuie sa-l efectueze, precum si la o exigenta sporita a acestora la controale", explica Sorin Stoicescu, fost director al directiei de specialitate din minister. Acesta adauga ca ridicarea licentei poate rezulta si in urma unor fapte de evaziune fiscala sesizate la o companie aeriana.

Sorin Stoicescu spune ca exista proceduri care presupun verificarea oricarei aeronave care aterizeaza pe un aeroport de la noi si care se pot concretiza chiar printr-o interdictie de intrare in spatiul aerian.

AACR a emis deja interdictii de intrare pentru nu mai putin de 140 de linii aeriene, majoritatea din Swaziland, Republica Kirgirzstan, Guineea Ecuatoriala si Republica Democrata Congo.

Low-cost nu presupune nesiguranta Desi Berceanu a atacat unele servicii furnizate de aceste zboruri spunind ca low-cost presupune riscuri mari, specialistii spun ca nu exista nici o diferenta in modul in care este verificata o aeronava a unei companii „normale" fata de una low-cost. „Facem controale continue, dar in urma ordinului vom realiza un audit neplanificat, amanuntit, al aeronavelor, ocazie cu care vom verifica si pregatirea echipajelor. Standardele de siguranta la low-cost nu sint mai mici, deoarece pe noi nu ne intereseaza cit costa biletul, 50 sau 500 de euro", spune Catalin Cotrut, director AACR.