Altex spera ca va inregistra o cifra de afaceri de peste 200 de milioane de euro, adica ceva mai putin decit anul trecut. Liderul de pe piata de retail, Altex, isi revizuieste de la luna la luna estimarile pentru finalul de an. Previziunile sint din ce in ce mai pesimiste, fiind posibila inregistrarea unei cifre de afaceri mai mici decit cu un an in urma. Aceasta cu toate ca, potrivit declaratiilor din vara acestui an, miza era de aproximativ 300 de milioane de euro. Ulterior, pe seama fenomenului de saturare a pietei, mai ales pe segmentul electrocasnicelor, societatea si-a revizuit tinta stabilindu-si ca obiectiv atingerea cifrei de afaceri din 2005, adica in jur de 275 de milioane de euro (fara TVA). Compania isi baza previziunile mai ales pe seama finalului de an, perioada in care apetitul consumatorilor pentru cumparaturi creste semnificativ.

De asemenea, un alt factor care mai poate conduce la o crestere pe ultima suta de metri sint produsele IT&C, stiuta fiind dorinta romanilor de a detine produse de ultima generatie. „Vor fi scaderi. Vom inregistra o cifra de afaceri de peste 200 de milioane de euro", ne-a declarat Dan Ostahie, CEO Altex. Acesta este practic primul an de scadere al companiei, dupa cinci ani cu cresteri de pina la peste 80%.

Rezultatele ar putea influenta si decizia companiei de a se lista pe bursa, in conditiile in care, potrivit declaratiilor anterioare ale sefului companiei, pe o piata in scadere nu mai exista interes din partea investitorilor.

Scade si profitul

Chiar daca oficial nu si-au exprimat clar previziunile in ceea ce priveste profitul din acest an, reprezentantii Altex sustin ca si profitul va fi mai mic. „Profitabilitatea a scazut, dar este impropriu sa dam acum o previziune", a mai spus Ostahie, care pune aceasta scadere pe seama trendului general al pietei. Totodata, un alt factor care a generat reduceri ale profitabilitatii consta in inasprirea normelor BNR, care au condus pe termen scurt la reduceri ale achizitiilor de pina la 10%. Retailerul, ca si ceilalti actori din piata, a inceput inca de acum o luna sa combata efectele reglementarilor BNR, promovind noi forme de creditare, printre care creditul cu 0% DAE. Amintim ca Altex si-a revizuit si previziunile in ceea ce priveste cota de piata, de la 30% in 2005 la 27- 28% anul acesta, pe seama expansiunii hipermarketurilor care comercializeaza si electrice, si electrocasnice.

Scaderi in lant Anul acesta a adus scaderi ale profitabilitatii si in cazul celorlati retaileri. Astfel, atit din cauza trendului pietei, a normelor BNR, cit si a cheltuielilor legate de integrarea Flanco, grupul Flamingo va merge anul acesta in pierdere. Este vorba de 4,6 milioane de euro. Aceasta, in conditiile in care, cu un an in urma, Flamingo, fara Flanco, a inregistrat profit.

In ceea ce priveste Domo, compania nu a facut previziuni pentru finalul anului. Pentru a se asigura insa ca nu va merge in pierdere, si-a extins lantul de magazine de peste granite si a lansat pe piata un nou brand de magazin dedicat produselor IT&C: Expert Digital.