Productia Dacia furgon va incepe in forta luna viitoare. Motorizarea va fi preluata de la Logan, iar pretul nu va depasi 10.000 de euro.

Automobile Dacia, cel mai important constructor autohton, va lansa in prima luna a anului viitor versiunea furgon din gama Logan dupa inlocuirea modelului „Papuc". Ieri au iesit de pe liniile de montaj ale uzinei Dacia ultimul vehicul utilitar derivat din modelul Renault R12 si ultima cutie de viteze NG.

Lansata in productie in 1975, gama de vehicule utilitare Dacia a cuprins, de-a lungul timpului, sapte variante diferite, in functie de sarcina utila, modul de amenajare a spatiului de transport, tipul de transmisie sau de dimensiunea habitaclului. Printre cele mai importante evolutii pe care le-a cunoscut familia de vehicule utilitare se numara introducerea, in noiembrie 2002, a motorizarii diesel.

In total, in 31 de ani au fost produse 318.969 de unitati din gama care a devenit cunoscuta sub numele generic de „Pick-Up".

Ultimul vehicul care a parasit linia de fabricatie a fost un model Dacia 1307 Double Cab, cu tractiune integrala, de culoare rosie.

Adio, cutie NG!

Tot ieri s-a renuntat si la cutia de viteze de tip NG. Aceasta a echipat toate modelele produse pe baza licentei Renault 12 (Berlina, Break, 1320, 1325 - Liberta si Pick-Up). Productia acestui model de cutie a demarat la Dacia in 1972, de atunci fiind fabricate 2.332.715 de exemplare. In afara uzinei Dacia, cutia de viteze NG a fost produsa si in Franta, Spania, Turcia, Argentina si in Columbia.

Papucul, colacul de salvare al uzinei

Vicepresedintele CA al Dacia, Constantin Stroe, a declarat ca in anii ‘90 vehiculele utilitare au fost cele care au scos Dacia din impasuri financiare. „Ne despartim irevocabil de o gama de produse care de multe ori a scos compania din criza. In ceea ce priveste vinzarile sint convins ca noul model furgon isi va depasi predecesorul", a spus Stroe. Oficialul Dacia a mai spus ca vor fi produse aproximativ 40 de modele furgon pe zi. In ceea ce priveste pretul, Stroe a declarat ca „va fi mult mai mic decit cel al concurentilor din clasa vehiculelor utilitare, de pina la 10.000 de euro".

Cel mai ieftin „Papuc" costa 7.500 de euro. In ce priveste motorizarile, Logan furgon va fi echipat cu propulsoare preluate de la versiunile break si berlina.

Va lipsi insa cel mai mic motor, de 1,4 litri, de 75 de cai-putere. Directorul Uzinei de Vehicule Dacia, Simon Valin, a spus ca incetarea productiei Pick-Up-ului este un moment de revigorare a gamei Logan.

Istoricul utilitarelor Dacia „Pick-Up" (1975-2007) 1975 - 1.302 Pick-Up

1992 - 1.307 si 1.309 Dubla Cabina

2002 - Dacia Drop Side, motorizare 1.9D

Dacia Pick-Up, motorizare 1.9D

Dacia Double Cab, motorizare 1.9D

2007 - Dacia furgon - motorizare Logan