Clientii operatorului de telefonie fixa se pot abona la pachetul de baza, de 45 de canale, cu 3,9 euro (fara TVA), echipamentele si instalarea fiind gratuite pentru abonamentul pe doi ani.

Romtelecom a lansat ieri serviciul sau de televiziune digitala, numit Dolce, pentru care a investit 15 milioane de euro.

In pachetul de baza, disponibil clientilor Romtelecom la un pret de 3,9 euro/luna fara TVA (adica 16,2 RON cu TVA), sint cuprinse 45 de programe carora le pot fi adaugate alte sapte pachete tematice (cu canale de filme, sport, continut adult etc.) la preturi cuprinse intre 1,4 si 3,9 euro lunar (fara TVA) fiecare. Exista, de asemenea, si optiunea Dream, care contine toate pachetele tematice, la un pret de 7,4 euro lunar, fara TVA. James Hubley, directorul general al Romtelecom, a precizat ca noul serviciu de televiziune digitala se vrea foarte avantajos in special pentru clientii Romtelecom de voce, din care compania spera sa pastreze cea mai mare parte.

Pentru cei care incheie un contract pe doi ani, antena si receptorul sint gratuite, ca si instalarea si activarea. Comparativ, pentru pachetul de baza la serviciile clasice prin cablu, UPC-Astral percepe un abonament lunar de 30 RON, iar RCS&RDS 21,4 RON pe luna.

N-am telefon Romtelecom...

Pentru cei care nu sint abonati Romtelecom, abonamentul lunar la pachetul Variety se ridica la cinci euro, plus TVA, pe luna, la care se aplica o taxa de activare a serviciului Dolce, de 35 de euro. Preturile la pachetele tematice sint aceleasi. Taxa de activare de 35 de euro va fi platita si de clientii Romtelecom, daca isi fac contract pe un singur an. Reprezentantii companiei spun ca instalarea se face intr-un timp mai scurt decit o saptamina si ca vor fi foarte agresivi in promovarea noului serviciu.

Romtelecom intentioneaza, de asemenea, sa lanseze serviciul digital de televiziune pe suport Internet (IPTV) peste 18 luni. „In prezent, sintem in teste si ne asteptam ca serviciile Dolce IPTV sa fie compatibile", a precizat Hubley.

Concurenta

Pe piata locala a televiziunii prin satelit (DTH - Direct To Home) activeaza companiile RCS&RDS, cu serviciul DigiTV (lansat in decembrie 2004), Digital Cable System (serviciul Max TV, disponibil din iunie 2005), DTH Television Group (serviciul Boom TV, lansat in aprilie 2006) si Focus Sat Romania, care a intrat pe acest segment de piata in noiembrie 2004.

Ulterior, firma Focus Sat Romania a fost achizitionata de operatorul de cablu tv UPC Romania, in iunie 2005.

Potrivit datelor Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii, la finele anului 2005, numarul abonatilor DTH depasea 150.000.