In America, hispanicii prefera limba engleza. Pentru hispanici, televizorul nu inseamna numai telenovele. In realitate, ei prefera stirile si talk-show-urile politice.
Perceptia generala este aceea ca hispanicii din SUA se uita in mod special la telenovele. Insa realitatea e alta. Desi telenovelele sunt extrem de populare, hispanicii, ca si telespectatori, sunt mai inclinati sa urmareasca stirile si show-urile politice mai mult decat altceva. In plus, acestia prefera posturile in engleza decat cele in limba materna. Aceste doua concluzii reies dintr-un studiu realizat de Encuesta, o companie hispanica de cercetare de piata din Miami. FRECVENTA. Studiul telefonic, realizat pe 335 de subiecti, a confirmat ca 68% din respondenti urmaresc stiri si talk-show-uri politice cel putin o data pe saptamana, in timp ce 43% au ramas fideli telenovelelor, iar 11% prefera emisiunile de divertisment. Hispanicii se uita si la alte formate tv, insa cu o frecventa corespunzatoare nivelului lor cultural: 28% din hispanicii nascuti in America vizioneaza reality- show-uri, in timp ce doar 18% dintre hispanicii nascuti in afara granitelor SUA o fac. Fata de concetatenii lor, hispanicii-americani urmaresc mai degraba sitcomuri (25% vs 16%), emisiuni de amenajari interioare, gastronomie sau calatorii (31% vs 20%). Cat priveste emisiunile in limba spaniola fata de cele in limba engleza, studiul a demonstrat ca peste 50% dintre hispanici (in jur de 55%) isi impart atentia urmarind cate putin din fiecare categorie: 31% urmaresc doar emisiunile in limba spaniola in timp ce 12% doar transmisiunile in limba engleza. Sondajul a stabilit ca amatorii de telenovele petrec circa 7,2 ore pe saptamana urmarind seriale in limba spaniola, dar aproape la fel de multi prefera telenovele in limba engleza. Ai ce citi azi!