Vinzarile retailerilor in perioada Craciunului vor creste cu pina la 50%. Pentru unii, decembrie este miza pentru o cota de piata mai mare.

Mai este putin pina cind va incepe luna cadourilor, iar retailerii si-au facut deja planurile pentru aceasta perioada. Ca in fiecare an, se fac reduceri la aproximativ toate gamele de produse, de la alimente pina la electrice si electrocasnice, miza fiind atragerea unui numar cit mai mare de clienti. Din acest punct de vedere, 2006 se aseamana foarte mult cu anii precedenti. In ceea ce priveste vinzarile realizate, marile magazine estimeaza cresteri de 35-40% fata de lunile anterioare. „Fata de o luna normala, in perioada de sarbatori estimam o crestere cu 35% a vinzarilor", sustine Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour. „Nu putem face o comparatie inca, deoarece Real a intrat anul acesta pe piata romaneasca, dar ne asteptam ca vinzarile sa creasca cu peste 50% din valoare", sustine si Adriana Pita, Public Relations Manager la Real.

Decembrie ajuta la cota de piata

Retailerii de electrice si de electrocasnice insa au asteptari diferite in ceea ce priveste ritmul de crestere. Competitia dintre cei trei mari jucatori de pe aceasta piata, Altex, Flanco, Domo, fiind extrem de strinsa, este posibil ca decembrie sa fie o luna decisiva in ceea ce priveste cotele de piata ale acestora. Astfel, oficialii Altex sustin ca anul acesta cresterea din decembrie, raportata la lunile anterioare, va fi sub cea din perioada similara a anului trecut. „In ultimul trimestru al anului 2005, vinzarile noastre au crescut cu 50% fata de o perioada obisnuita a anului. Anul acesta, pe fondul unei scaderi generale a pietei de electronice, de electrocasnice si de IT&C, ne asteptam ca in aceasta perioada vinzarile sa creasca cu pina la 40% fata de o perioada obisnuita a anului", ne-a declarat Carmen Lazar, director de comunicare in cadrul companiei Altex. „Vom inregistra vinzari cu cel putin 50% mai mari fata de o luna normala. Este acelasi trend ca si anul trecut", apreciaza Violeta Sirbu, Marketing Manager Flamingo Group.

Managerii Domo mizeaza insa ca vor inregistra vinzari mai mari fata de anul trecut, putind astfel sa cistige puncte procentuale la cota de piata.

Luna promotiilor

„Pentru sarbatorile de iarna am pregatit promotii la jucarii, la articolele pentru schi, la cosmetice. Vom oferi clientilor nostri posibilitatea de a cumpara si pachete cadou dintre cele mai diverse produse: cosmetice, ciocolata, jucarii, vinuri", exemplifica Andreea Mihai, director de marketing la Carrefour. Si la Real, reducerile de preturi sint semnificative. Incepind din aceasta perioada si pina la sfirsitul anului, posesorii de carduri co-branded Real beneficiaza de o reducere de 5% la achizitionarea produselor casnice, a celor electrocasnice, media-office prezente in catalogul Real si semnalizate la raft. De altfel, la Real, perioada de reduceri la produsele electronice si electrocasnice a inceput, procentul de discount ajungind pina la 20%. Promotii vor fi in perioada care urmeaza si in magazinele de profil.