Piata e instabila, dar creste precum Fat-Frumos Publicitatea pe internet se indreapta catre site-urile de stiri, business si IT. Cei mai multi bani vin din partea companiilor de telefonie, a celor din domeniul auto si financiar-bancar.

Piata e instabila, dar creste precum Fat-Frumos

Publicitatea pe internet se
indreapta catre site-urile de stiri, business si IT. Cei mai multi bani vin din partea
companiilor de telefonie,
a celor din domeniul auto
si financiar-bancar.

Piata romaneasca a publicitatii online a traversat un an marcat de schimbari importante, dictate in principal de aparitia unor noi jucatori in acest domeniu. Pentru anul 2007 se asteapta in general mai multa stabilitate, o consolidare a pietei prin maturizarea advertiserilor si evident o crestere semnificativa. La capitolul previziuni, fiecare companie din domeniu are o viziune proprie. Doru Panaitescu, Online Sales Director ARBOmedia, prevede pentru anul viitor un ritm de crestere a pietei cu 40%-75%. ARBOmedia reprezinta peste 180 de site-uri, avand peste 400 de milioane de
bannere servite lunar. In opinia lui Doru Panaitescu, categoriile cele mai solicitate de advertiseri sunt cele de stiri, business, auto si IT.

PRECAUTIE. Lipsa unor instrumente de masura relevante impune multa precautie in privinta aproximarii cotei de piata detinuta de fiecare companie. Exista initiative de constituire a unui organism de auditare, similar BRAT-ului. Valentin Oeru, director de vanzari NetBridge, considera ca este inoportuna vehicularea de cifre de acest tip cata vreme evaluarile nu se fac conform unui set unitar de criterii. Oeru considera ca piata de online advertising de-abia isi face un public atasat, care poate fi prezentat clientilor. Intrebat daca prevede o implicare a marilor companii de publicitate online pe piata romaneasca, reprezentantul NetBridge a declarat ca aceasta este o perspectiva putin probabila. Motivele tin de infrastructura inca deficitara din domeniul accesului la internet, dar si de educatia publicului in materie de online media.

Directorul general al Neogen, Calin Fusu, ne-a declarat ca divizia de publicitate a companiei detine o cota de piata de 10%, avand ca obiectiv pentru inceputul lui 2007 o crestere de pana la 30%. Clasamentul marilor advertiseri oferit de directorul Neogen este dominat de companiile mari de telefonie, carora li se alatura cele din domeniul auto si financiar-bancar. Cel mai rentabil site din portofoliul Neogen este www.bestjobs.ro.

Un concurent important pe piata de online advertising in urma cu un an, Vodanet isi vinde acum publicitatea prin intermediul altor doua companii, existand si situatii in care se reprezinta singura in fata clientilor. Irina Vochita, PR Executive Vodanet, ne-a declarat ca are loc o repozitionare a companiei pe piata, urmand sa se concentreze mai mult pe segmentul de servicii online.
In schimb, proaspat lansata Adevolution are planuri mari: vrea sa ajunga cel mai important jucator de pe piata romaneasca de online advertising, asa declara directorul companiei, Val Voicu, care mizeaza mult pe creativitate pentru a atinge acest obiectiv.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.