Romania poate gasi solutii pentru a patrunde pe piata europeana a vinurilor, si asa excedentara. Producatorii trebuie sa se orienteze dupa principiul ""putin si bun"".

Vinul imbuteliat in sticle de 0,75 l se afla in topul vanzarilor, cu o cota de piata de 43% ca volum si 72% in ceea ce priveste valoarea vanzarilor. Acestea sunt urmate de aproape de vinurile imbuteliate la 2 litri. In topul cererii consumatorilor romani se regasesc vinurile albe, cu o pondere de 72% din volumul total al vanzarilor, potrivit unui studiu realizat de compania MEMRB Retail Tracking Services. Cercetarea, prezentata in cadrul unui seminar organizat cu ocazia Indagra, arata ca pe piata romaneasca sunt cautate vinurile demidulci, cu o pondere de 43% din totalul vanzarilor.

PROFITABIL. Anul 2006 a fost unul dintre cei mai profitabili pentru viticultura, unul dintre motive fiind cresterea suprafetelor cultivate cu vita-de-vie. ""Productia din 2005 nu a putut sa asigure necesarul intern. In 2006, ca urmare a masurii de sprijinire a producatorilor, prin acordarea subventiei de 55 de milioane de lei vechi pentru infiintarea unui hectar de vita-de-vie, investitiile in sectorul viticol au crescut considerabil"", a explicat Claudiu Necsulescu, presedintele Consiliului de Produs ""Struguri, Must, Vin, Produse pe baza de vin"". In 2005, plantatiile noi au fost de 549 de hectare, iar in primavara anului 2006 s-a ajuns la 747 de hectare, estimandu-se ca in toamna sa fie de 1.100 hectare.

Pe piata europeana exista un excedent la nivelul productie de vinuri, iar, pentru a-si gasi locul, Romania trebuie sa se orienteze de la cantitate spre calitate si valoare. ""Putem intra in tarile dezvoltate, deoarece consumatorii isi doresc un produs cu identitate culturala. Trebuie sa cautam tarile in care avem imagine buna, sa putem patrunde pe aceste piete si sa avem credibilitate"", a declarat Dragos Seuleanu, vicepresedintele Camerei de Comert si Industrie a Romanei (ccir).