Corpul celui de-al treilea membru al echipajului elicopterului prabusit, in urma cu aproape doua saptamani, in lacul Golesti, din judetul Arges, a fost descoperit, ieri dupa amiaza, de echipele de scafandri. Trupul maistrului militar Constantin Hurchi a fost gasit, in jurul orei 12.45, pe fundul lacului, legat de un scaun al elicopterului. Ministerul Apararii Natiolane a anuntat ca trupul lui Hurchi va fi depus la capela Cimitirului Ghencea Militar, urmand sa fie inmormantat astazi, cu onoruri militare, la Cimitirul Ghencea Militar 3, alaturi de colegii sai, comandorul Adrian Marinescu si locotenentul Adrian Cioarba, decedati in acelasi accident aviatic.
Politraumatisme si fracturi
Comandorul Adrian Marinescu, locotenent Adrian Cioarba si maistrul militar Constantin Hurchi, toti trei de la Baza 90 de Transport Aerian Otopeni, fusesera dati disparuti dupa ce elicopterul de tip IAR-330 Puma la bordul caruia erau s-a prabusit, in lacul de acumulare de la Golesti.
Cautarea celor trei a inceput la cateva ore dupa prabusirea aparatului de zbor, echipele de scafandri reusind, a doua zi, aducerea la suprafata a corpului comandorului Adrian Marinescu. Legistii pitesteni au constatat ca decesul acestuia nu a survenit in urma inecului, ci ca urmare a politraumatismelor provocate la impactul cu apa a aparatului de zbor. Moartea comandorului Adrian Marinescu a fost violenta, el suferind fracturi de coloana, de gamba si toracica, plagi toracice si faciale.
In cursul aceleiasi zile, echipele de interventie au descoperit elicopterul, precum si cutia neagra a aparatului, dar si corpul locotenentului Adrian Cioarba. Cu ocazia necropsiei s-a constatat ca acesta avea politraumatism cu fractura de baza craniana, hemoragie interna, fractura membru inferior si multiple plagi taiate, cauza directa a mortii fiind asfixie mecanica prin submersie in apa. Traumatismul l-a adus in stare de inconstienta, dar traia cand aparatul de zbor s-a scufundat.
Marturii contradictorii
Anchetatorii au declansat investigatii pentru a se stabili cum s-a produs accidentul aviatic, atat la Baza 90 de Transport Aerian Otopeni, cat si la locul prabusirii elicopterului. Totodata, continua audierea martorilor, declaratiile acestora fiind contradictorii. Astfel, unii dintre ei sustin ca motorul aparatului de zbor era in functiune la impactul cu apa lacului, in timp ce altii au spus ca acesta se oprise in aer. De asemenea, anchetatorii vor analiza convorbirile radio, ultima discutie cu echipajul elicopterului fiind cand aparatul de zbor era in zona localitatii Campina.
Investigatiile in acest caz sunt realizate de o comisie de ancheta din cadrul MApN condusa de generalul Gheorghe Catrina, seful fortelor aeriene, precum si o echipa de procurori din cadrul Sectiei Parchetelor Militare. (G.T.)