Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta (ISU) "Dealu Spirii" din Capitala si-a acoperit toate posturile scoase la concurs odata cu renuntarea la serviciul militar obligatoriu. De asemenea, ISU "Dealu Spirii" a declansat un amplu proces de modernizare si de completare a echipamentului si a mijloacelor de interventie. Ziarul ZIUA va prezinta in continuare un scurt interviu cu generalul de brigada dr Aurel Udor (foto), inspector sef al Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta "Dealu Spirii", cel care, astazi, implineste varsta de 55 de ani.
Domnule general ati reusit sa ocupati posturile scoase la concurs dupa renuntarea la serviciul militar obligatoriu?
Am reusit. In cazul nostru a fost nevoie sa dam de trei ori examen, sa scoatem la concurs posturile de trei ori. Am reusit sa ocupam cele 1205 de posturi. De altfel, deja am inceput sa facem pregatirea. Am constituit diferite echipe, am facut si echipe sportive pentru ca este nevoie sa mentinem un nivel de pregatire fizica ridicat.
De ce ar mai avea nevoie in acest moment Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al Capitalei?
Este nevoie in primul rand de echipament de statie si de cel de interventie, care, acum, trebuie individualizate. Este nevoie si de aparate de respirat si alte echipamente de acest gen. Noi trebuie de asemenea sa le asiguram celor care au optat pentru un post in cadrul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta si conditii de odihna. Toate acestea vor fi rezolvate. S-au schimbat extrem de multe lucruri odata cu trecerea la acest nou sistem.
Exista sprijin din partea autoritatilor?
Avem parte de tot sprijinul. Spre exemplu de curand am primit trei masini noi, urmeaza sa primim alte doua de interventii si o scara. Primariile fac un lucru extraordinar. Deja am primit o masina de descarcerare sau motopompe. Este cert ca am facut pasi importanti. Toate aceste lucruri vor continua. Avem prevazute pentru anul viitor achizitii de miliarde.