Inspectorii Primariei Capitalei au inceput, in aceasta saptamana, sa desfiinteze constructiile amplasate ilegal in zona Basarab, pentru a lasa cale libera constructorilor sa ridice mult asteptatul pasaj Basarab. Municipalitatea Bucurestilor va continua actiunea de demolare a buticurilor imprastiate pe domeniul public, noua asemenea constructii fiind evacuate pana acum. Dupa mai bine de opt ani de cand fostul primar general Viorel Lis promitea realizarea pasajului suprateran de la Gara Basarab la Orhideelor - investitie fluturata apoi in campaniile electorale de toti candidatii la sefia Primariei Capitalei - lucrarile au inceput, conform contractului. Actualul edil-sef, Adriean Videanu, a semnat, in data de 10 iulie a.c., contractul pentru executia proiectului, cu firma Astaldi SPA-FCC Construccion SA, care a castigat licitatia. In document se stipuleaza, la Art. 38, al. (1): "Executantul are obligatia de a incepe lucrarile in maxim 30 de zile de la primirea ordinului scris in acest sens din partea achizitorului (Primaria Capitalei, n. red.) Data maxima de emitere a ordinului de incepere a investitiei este de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a contractului". Videanu a semnat in luna septembrie ordinul scris de incepere a lucrarilor, iar firma constructoare este in plina organizare de santier.
Executia Pasajului Basarab se va face dinspre Grozavesti spre Titulescu. Consortiul de firme italo-spaniol s-a angajat sa realizeze aceasta investitie cu 396 de milioane de lei, fara TVA, pretul fiind acceptat de comisia de evaluare a licitatiei. Potrivit proiectantilor, podul este proiectat sa reziste cel putin 50 de ani. Finalizarea investitiei este programata a se realiza la 28 de luni de la inceperea lucrarilor, adica la sfarsitul anului 2008.
CGMB a dat liber la exproprieri
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, in sedinta de ieri, declararea de utilitate publica a mai multor proiecte de investitii, ceea ce va determina exproprierea cetatenilor din zonele respective. Primarul general Adriean Videanu a lipsit de la sedinta - din cauza unei raceli -, dar pregatise din timp intreaga documentatie pentru vot. Iata lucrarile edilitare - asa cum sunt ele denumite in Hotararea CGMB, precum si zonele ce vor fi supuse exproprierii: "Dublarea Diametralei N-S pe Tronsonul Buzesti - Berzei - Vasile Parvan, etapa 1 din tronsonul Buzesti - Berzei - Vasile Parvan - B.P. Hasdeu - Uranus - Calea Rahovei", sectoarele 1, 5 si 6; "Penetratie Prelungirea Ghencea - Domnesti", sector 6; "Strapungere Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu", sector 3; "Penetratie Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti - Pitesti", sector 6; "Supralargire Str. Gh. Ionescu Sisesti - Bd. Ion Ionescu de la Brad", sector 1.
Tot in sedinta de ieri au fost aprobate majorarile de pret la modernizarea a 22 de strazi, prezentate pe larg in Ziua de miercuri. Totodata, a fost adoptat proiectulul privind indicatorii tehnico-economici aferenti pentru 14 parcaje subterane. Aceste documente sunt premergatoare licitatiilor necesare pentru incheierea contractelor de partaneriat public-privat in vederea pentru construirii parcajelor. Primaria Capitalei nu va investi nimic in amenajarea parcarilor subterane, intrucat parteneriatele public-private ce vor fi incheiate solicita din partea municipalitatii doar punerea la dispozitie a domeniului public. Castigatorii licitatiilor vor finanta, vor executa lucrarile si vor pune in aplicare planul de operare.