Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a acuzat ieri Primaria Otopeni ca impiedica finalizarea lucrarilor de fluidizare a traficului pe DN1, prin refuzul de a acorda autorizatia de constructie necesara, si a cerut sprijinul premierului Calin Popescu Tariceanu pentru acest proiect.
Ministerul Transporturilor deruleaza un proiect care vizeaza, printre altele, largirea DN1 la sase benzi de circulatie (3 benzi pe sens), amenajarea de trotuare pentru pietoni si separarea fluxurilor de trafic, prin instalarea unor parapeti. Proiectul mai prevede amenajarea a 4 pasarele pietonale si 6 statii de autobuze. Intr-un document transmis Guvernului si obtinut de Mediafax, Berceanu arata ca proiectul nu poate fi finalizat deoarece Primaria Otopeni refuza acordarea autorizatiei de construire pentru trei statii de autobuz si doua pasarele pietonale, pe motiv ca intersectia dintre DN1 si DJ100 (strada 23 August) nu a fost semaforizata. Mai mult, primaria a montat, la loc vizibil, un panou cu mentiunea "Semaforizare desfiintata abuziv de Ministerul Transporturilor - Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale", se arata in document.
Berceanu apreciaza ca semaforizarea intersectiilor nu permite fluidizarea traficului pe DN1 si considera ca solutia definitiva pentru finalizarea proiectului este montarea de pasarele pietonale, lucrare conditionata insa de obtinerea autorizatiei de construire de la Primaria Otopeni. "Ministerul Transporturilor va continua demersurile pentru obtinerea autorizatiei. Totodata, domnule prim-ministru, va solicitam sprijinul pentru a gasi o solutie de finalizare a investitiei pe DN1, deoarece aceasta este singura modalitate de realizare a scopului propus pentru fluidizarea traficului", se mai afirma in documentul semnat de ministrul Berceanu.
Primarul din Otopeni, Silviu Gheorghe, membru PNL, a declarat ca a eliberat Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale autorizatiile necesare, cu exceptia avizelor pentru constructia a doua refugii in cazul carora lipseau actele de expropriere a terenurilor. El sustine totodata introducerea instalatiilor de semaforizare, considerand ca acestea nu ar afecta circulatia vehiculelor pe DN1 deoarece sunt reglate automat, in functie de conditiile de trafic. (C.P.)