Cei care isi cauta pereche umfla conturile site-urilor de matrimoniale

Industria intalnirilor online a ajuns foarte profitabila, inregistrand venituri de sute de milioane de euro sau dolari. Europenii se dovedesc
mai activi pe site-urile
de profil decat americanii.

Industria de online dating este una profitabila, fiind estimata anul trecut la 500 milioane$ in SUA si 230 milioane$ in Europa, anunta Reuters, citand un studiu efectuat de Jupiter Research.

Citeste si:

Site-urile de ""prietenii"" sau ""matrimoniale"" se bucura de succes si la romani. In topul realizat pe trafic.ro conduce www.sentimente.ro , care este de altfel pe pozitia 14 in clasamentul general. Peste 250.000 de utilizatori au accesat site-ul in ultima saptamana, intretinand un ritm de crestere de circa 2% pe luna. Este urmat de www.sexytop.ro si www.ingeri.ro, cu circa 100.000, respectiv 60.000 vizitatori saptamanal.

RISCURI. Amatorii de intalniri stabilite online sunt insa dezamagiti de minciunile potentialilor parteneri legate de varsta, greutate sau stare civila. Un studiu realizat anul acesta de Pew Internet&American Life Project, companie care analizeaza impactul social al internetului, arata ca unul din zece utilizatori de internet a vizitat site-uri de intalniri online, asta insemnand cam 16 milioane de oameni. Parerea generala este insa ca acest gen de activitate este periculoasa (66%), pentru ca informatii personale ajung pe internet.
Increderea in tipul acesta de socializare este redusa, 57% din utilizatori fiind de parere ca foarte multi mint cu privire la starea lor civila. 64% din cei care apeleaza la acest gen de servicii considera ca principalul beneficiu al cautarii perechii potrivite pe internet este accesul la un numar mare de potentiali parteneri. Un studiu recent, realizat de comScore Networks, a scos la iveala ca europenii sunt mai implicati in astfel de activitati decat americanii, vizitand cu 44% mai multe pagini din categoria ""personale"" decat cei de peste ocean, adica o medie lunara de 310 pagini. Numarul de utilizatori ai site-urilor personale a crescut in Europa cu 26% fata de anul trecut, in timp ce in SUA nu se inregistreaza o diferenta semnificativa.