Traim vremuri din ce in ce mai explicite, gasim solutii
la tot pasul pentru orice, la orice. Ni se dau sfaturi practice despre cum sa folosim un produs sau altul. Ni se fac recomandari incepand de la cum sa ne comportam in societate, cum sa ne imbracam pana la cum sa gatim. Nu-i nimic rau in a primi povete, insa unele
dintre ele sunt menite
sa ne insulte inteligenta.

Chiar daca criza gripei aviare a fost de mult depasita, atat producatorii, cat si distribuitorii trag, in continuare, ponoasele nebuniei aviare.

In ultima vreme suntem asaltati de tot felul de campanii de informare si persuadare privind consumul de produse avicole. Intrebarea fireasca ar fi urmatoarea: de ce a trebuit sa treaca atat de mult timp pana sa se faca acest tip de comunicare? Si daca se face, de ce tocmai acum?

ZBOARA, PUIULE! Mesajul acestor campanii este unul unitar si destul de concis: consumul de pui nu face rau sanatatii. Conteaza insa maniera in care este transmis. Poate va mai amintiti de campania facuta de Gavrila&Asociatii pentru Transavia - Zboara. Un copil intr-un hipermarket alege un pui, ii desface ambalajul, iese cu el in strada si incearca sa-l faca sa-si ia zborul. In cazul de fata mesajul este unul destul de direct, reusind sa-si atinga scopul, si anume acela de a te face sa intelegi ca ai in fata ta un produs proaspat, nealterat.

Citeste si:

PUNCTE SLABE. Nu acelasi lucru se intampla si in cazul spoturilor Circul si Strada, realizate de GMP. Campania este sustinuta de Uniunea Crescatorilor de Pasari din Romania. In spotul Strada, un bucatar-sef impinge de zor un carucior plin cu preparate din pui, avand misiunea de a convinge trecatorii ca nu e nimic rau in a consuma produse din pui. Cum ii convinge? Le da cu puiul in cap la propriu. Ce vina are puiul, ce vina are personajul din spot? Ce vina avem noi?

Nu era suficient ca UCPR trecea printr-o criza de imagine vizibila? Era nevoie de un portavoce care sa strige disperarea? Pe langa faptul ca orice consumator se simte jignit de modalitatea in care este ""determinat"" sa consume pui, aceste spoturi transmit starea de neputinta a agentiei de publicitate la nivel de creatie si a UCPR-ului la nivel de inspiratie.

PUNCTE TARI. Campania web (www.fengpui.ro) a fost realizata de Webstyler, iar partea de media (strategie, planning si buying) a fost asigurata de Spoon Media. Site-ul a fost nominalizat la categoria site-uri interactive in cadrul competitiei Web Promo a Festivalului Internetics 2006. Un site destul de haios pentru o problema atat de serioasa.

PRINT. In ceea ce priveste campania de print, ambele executii sunt singurele elemente bine construite. O primejdie potentiala reiese din context: dresorul e pregatit sa-si asume un ""risc"" chiar daca e antrenat pentru asta, fiindca puiul nu este un animal inspaimantator si nu are cum sa-ti provoace rau. Cel de-al doilea print merge pe aceeasi idee de exagerare. De data aceasta insa, animalul ""fioros"", in speta puiul, este tinut intr-o cusca. Ideea de siguranta este accentuata de un copil care incearca sa hraneasca puiul gatit aflat in cusca.
Iulian Fecioru - copywriter Gavrila&Asociatii, cel care a creat spotul Zboara - Transavia, a acceptat sa ne impartaseasca mai multe informatii referitoare la realizarea campaniei. Ce succes a avut aceasta campanie si cat de eficienti au fost atunci cand au ales un copil care sa le promoveze produsele ramane de vazut.
Jurnalul National: Ce ati vrut sa transmiteti prin acest spot - Zborul?