Dezvoltarea Aeroportului International Henri Coanda va fi realizata indiferent cine sunt proprietarii terenurilor care trebuie expropiate si daca acestia sunt multumiti de pretul oferit de stat, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Radu Berce
Dezvoltarea Aeroportului International Henri Coanda va fi realizata indiferent cine sunt proprietarii terenurilor care trebuie expropiate si daca acestia sunt multumiti de pretul oferit de stat, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. "Indiferent cine sunt proprietarii din aceasta zona, dezvoltarea Aeroportului Henri Coanda se va face chiar daca unii dintre acestia sunt multumiti sau nu cu pretul oferit de autoritati. (...) Aceste terenuri au fost stabilite deja de ani de zile prin lege si oportunitatea dezvoltarii acestui aeroport nu se pune in discutie", a spus Berceanu, intr-un comunicat. Omul de afaceri Ion Tiriac, proprietarul mai multor terenuri in zona aeroportului, a spus, luni, ca extinderea aeroportului este normala, insa statul trebuie sa plateasca "un pret corect" proprietarilor terenurilor din zona, daca suprafetele vor fi expropriate. Potrivit lui Tiriac, este logic ca aeroportul sa fie dezvoltat, dar "domnul Berceanu va trebui sa plateasca". El a precizat ca statul trebuie sa achite un pret corect pentru terenuri si-a adaugat ca Ministerul Transporturilor, in perioada in care era condus de Miron Mitrea, nu i-a permis sa construiasca un hangar pe aeroportul Otopeni, investitie care ar fi determinat crearea a 800 de locuri de munca. Referindu-se la acest subiect, Radu Berceanu a mentionat ca exproprierea terenului se va face din bani publici si autoritatile nu vor tine cont de argumentele anumitor proprietari. "Asigurarea fondurilor pentru exproprierea terenului este obligatia statului roman, adica bani publici, asa ca nu vom fi deloc impresionati de asa-zisele argumente ale unor proprietari care cauta castiguri din terenuri pe care oricum nu le puteau folosi din cauza restrictiilor din zona", a afirmat Berceanu.
Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare are in vedere extinderea capacitatii de operare necesara cresterii de trafic estimata. In prezent, Aeroportul Henri Coanda dispune de doua piste de decolare-aterizare si de platforme de stationare a aeronavelor, care pot deservi un trafic de peste 20 milioane de pasageri pe an. Planurile de dezvoltare au in vedere construirea unui nou terminal de pasageri, format din patru module cu o capacitate de operare de cinci milioane de pasageri pe an fiecare, realizarea unor conexiuni feroviare si rutiere, precum si investitii conexe care includ caile de rulare si platformele necesare.
In luna septembrie, Berceanu a anuntat ca Ministerul Transporturilor pregateste o lege privind exproprierea unor terenuri de 600 hectare, suprafata necesara extinderii aeroportului din Otopeni, printre proprietari figurand Ion Tiriac si Gigi Becali. La 22 octombrie, Berceanu a declarat ca terenurile detinute de Tiriac si Becali in zona aeroportului ar putea sa nu fie expropriate, o decizie urmand sa fie luata in functie de planurile de dezvoltare a aeroportului, in urmatorii ani. Potrivit acestuia, pretul oferit in cazul tuturor exproprierilor pentru proiecte de utilitate publica este stabilit de experti, nefiind rezultatul unor negocieri. (C.P.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.