Desi la prima vedere masina seamana izbitor cu generatia precedenta, viitorul X5 va fi disponibil si intr-o optiune de sapte locuri, premiera pentru constructorul german.

Cel putin din exterior, fanii lui X5 ar putea fi usor dezmagiti. Preconizat sa apara pe piata cel tarziu la inceputul lui 2007, noul BMW X5 este foarte putin diferit de predecesorul sau. Putin umblat la grila radiatorului, liniile capotei usor restilizate, praguri schimbate, blocurile optice usor modificate, cam acestea ar fi in mare principalele deosebiri de generatia anterioara.
MAI MARE. Principalele diferente se vor gasi insa sub capota, precum si la interior. Cum vechiul model a atras critici legate de manevrabilitatea pe sosea, inginerii au lucrat intens la imbunatatirea acestui aspect, coborand centrul de greutate al masinii prin coborarea motorului si cutiei de viteze cat mai mult posibil. Totodata, in vederea ameliorarii aceleiasi probleme, noul X5 a fost echipat cu un sistem special de adaptare a tinutei de drum, care foloseste bare antiruliu hidraulice, precum si cu un sistem de control al directiei, ce variaza rapoartele directiei in functie de viteza de deplasare. Masina este mai mare decat generatia anterioara, in lungime cu 190 cm, iar in latime cu 60 cm, dar greutatea a ramas neschimbata. Noul X5 va fi disponibil in trei variante de motorizare, carora li se va adauga un propulsor hibrid, care insa nu va aparea mai devreme de 2008. Motoarele vor fi un diesel cu sase cilindri in linie, de 3 litri si 230 CP, un motor pe benzina de 3 litri si 272 CP, precum si un V8 de 4,8 litri si 355 CP, gandit in special pentru piata americana. Este disponibila si o noua transmisie automata, cu sase trepte.

Interior - Ideal pentru vacante

Marea noutate pe care o propune insa noul BMX X5 este faptul ca noul model este primul din istoria firmei care va fi dotat cu un al treilea rand de scaune. Dispuse intr-un modul 2-3-2, acestea ofera sapte locuri pentru pasageri, ceea ce face ca aceasta masina sa poata fi luata in calcul pentru vacantele care presupun deplasari ceva mai lungi. Totusi, realitatea este ca cel de-al treilea rand de scaune nu este perfect compatibil cu statura a doi adulti, acestea fiind mai degraba gandite pentru copii. Scaunele respective sunt insa optionale, existand posibilitatea rabatarii lor in podea. In acest caz, volumul portbagajului este de 620 de litri, iar atunci cand scaunele sunt ridicate, de 200 litri. Bordul este reusit, pastrand linia clasica BMW, iar materialele folosite la realizarea sa sunt mult mai bune decat la X3.

Citeste si:

Exterior - Pare mai degraba facelift

Noul BMW X5 va fi un pariu interesant pentru constructor, de vreme ce majoritatea criticilor sunt indreptate catre aspectul exterior al masinii. De la faruri pana la spatele ceva mai ridicat, fanii BMW par deocamdata destul de reticenti fata de viitorul acestei masini, considerand ca noul X5 a facut mai repede un pas inapoi din cauza asemanarii vizibile cu X3. Totusi, faptul ca masina a fost alungita fata de modelul anterior se vede cel mai bine printr-o comparatie a portierelor, evident mai mari la noul SUV. Viitoarea generatie de BMW X5 va fi echipata cu pneuri run-flat, care, desi sunt contestate pentru afectarea tinutei de drum, se comporta bine in noua formula, constructorii garantand acest lucru in mod expres in descrierile oferite pana acum.

DATE TEHNICE - Noul BMW X5