Sunt mici, traiesc in lumea lor, scriu anapoda si fac masini urate, dar sunt multi. Al naibii de multi. De fapt, daca se chinuiesc un pic, ar putea sa stea in balanta cu tot restul lumii la un loc, fara sa fie nevoie sa faca macar efortul de a bate din picior. Chinezii s-au plimbat ei o vesnicie numai cu biciclete, dar se pare ca a venit momentul in care lumea masinilor va fi zguduita din temelii. Orezariile vor fi transformate in autostrazi, si atunci nu mai avem nici o scapare, pentru ca asta va insemna ca s-a deschis terenul pentru noi anvelope. Oricum, nu prea avem de ce sa ne plangem. Am stiut tot timpul ca producatorii chinezi de automobile isi dubleaza sau chiar tripleaza vanzarile in fiecare an de vreo zece ani incoace, chiar daca ceea ce scot ei pe portile fabricilor ar putea face fata cu brio unui test comparativ doar cu masinile nemtesti ale anilor a€™30...
Ei bine, acum suntem la momentul 2006, la care China, fara intrebari, dar cu preaviz, marcheaza decisiv (se asteapta o cifra de 5,38 de
milioane de masini vandute anul acesta) si arunca Germania de pe podiumul vanzarilor pe natiuni. Iar daca americanii inca mai raman pe primul loc cu aproximativ 11 milioane, iar Japonia vine tare din urma cu 10,6, nu este decat o chestiune de timp pana cand oamenii mici cu ochii oblici din tara cu zidul care se vede de pe Luna vor prelua conducerea cu totul. Pentru ca nimic nu poate sta in calea maselor. Si stim cu totii despre ce mase vorbim in China, ca doar am mai discutat despre asta. Vorbim despre masa cu un coeficient de aerodinamicitate
fantastic. Or fi masinile lor patratoase, urate sau complet nefiabile. Dar sunt multe. Al naibii de multe. Si pe spatele lor, undeva sub spoilerul spate, imediat langa esapament, scrie mic, dar vizibil, stantat, ""made in China"".