Telepace, unicul post de televiziune consacrat exclusiv activitatilor Papei, a decis sa isi suspende jurnalul televizat incepand de la 9 octombrie si sa nu mai transmita decat slujbe si muzica religioasa, a anuntat presa italiana de duminica, citata de Mediafax. Potrivit responsabililor "televiziunii papei", suprimarea emisiunilor informative a devenit necesara dupa ce donatiile care au facut sa supravietuiasca timp de 16 ani postul independent de televiziune al Sfantului Scaun au scazut cu 80%. Sindicatele jurnalistilor au denuntat licentierea mascata a patru colaboratori care vor asigura prezentarea stirilor si interviurilor realizate de Telepace. "Adevaratul motiv al desfiintarii emisiunilor informative este faptul ca membrii redactiei fac eforturi pentru ca drepturile sa le fie recunoscute prin semnarea de contracte care sa le asigure recunoasterea calificarii si care sa le ofere statutul de angajati legal", au declarat jurnalistii Telepace. Anuntul suprimarii redactiei a fost facut vineri, prin scrisoare recomandata si in conditiile in care majoritatea ziaristilor se aflau in greva pentru a obtine reinnoirea conventiei colective de munca.
Presedintele Federatiei jurnalistilor italieni, Franco Siddi, a denuntat suprimarea buletinelor informative si a cerut Telepace sa isi reconsidere decizia. (D.M.)