Campania de promovare a programului "Sibiu - Capitala Culturala Europeana" a demarat oficial sambata, pe 7 octombrie, sub platforma "Normal. Sibiu". Beneficiind de cea mai importanta campanie de comunicare derulata pana in acest moment pentru un oras din Romania, Sibiu, alaturi de Luxemburg, se pregateste sa intre la 1 ianuarie 2007 in randul Capitalelor Culturale Europene. Lansarea Sibiului in acest program se datoreaza legaturilor culturale dezvoltate in timp cu Luxemburg, oras care fusese deja nominalizat drept capitala culturala europeana pentru anul viitor si care la acel moment a lansat o invitatie Sibiului sa se prezinte impreuna in fata comisiei de la Bruxelles. Juriul de selectie a apreciat atat tema programului (Un oras al culturii - Un oras al culturilor), cat si ideea tandemului Est-Vest cu Luxemburgul, fiind remarcata multiculturalitatea, drept trasatura marcanta a Sibiului. Consiliul de Ministri ai Culturii din tarile Uniunii Europene, intrunit la 27 mai 2004, a votat in unanimitate recomandarea juriului de selectie.
Astazi, cu cateva luni inainte de deschiderea oficiala a evenimentului, autoritatile implicate in acest proiect afirma ca lucrarile de pregatire se afla in termenul de executie si ca majoritatea santierelor se vor termina pana in luna noiembrie. "Programul de restaurare a centrului istoric a fost accelerat astfel incat Piata Mare, Piata Mica, Piata Huet, Pasajul Scarilor, Scarile Turnului, Pasajul Aurarilor, zona pietonala de pe strada Balcescu si un numar de zece alte strazi sa fie terminate pana la sfarsitul acestui an", a declarat primarul Klaus Johannis, in cadrul unei conferinte de presa la care au mai participat Sergiu Nistor, comisar pentru programul Sibiu CCE si Lucian Georgescu, directorul campaniei de comunicare, conferinta organizata cu ocazia lansarii programului de promovare, conceput, implementat si coordonat la nivel national si international de catre agentia GAV Scholz& Friends Bucuresti. Intreaga campanie de promovare sta sub semnul "normalitatii" si se doreste o manifestare agresiva, puternica, incitanta, care isi propune sa atinga 50 de milioane de persoane din spatiul european si peste 75% din populatia urbana a Romaniei. Conceptul creativ al campaniei media este dezvoltat in executii de print, spoturi TV, filme de prezentare, spoturi radio si web bannere. Spoturile TV vor fi difuzate prin statiile EuroNews, Travel Channel, reteaua regionala National Geographic si SRTV in perioada octombrie 2006 - februarie 2007. Lucian Georgescu a declarat ca se discuta in acest moment si posibilitatea unui parteneriat cu ARTE. Campania care a debutat sambata prin difuzarea in premiera la TVR a spotului publicitar de promovare, in prezenta ministrului Iorgulescu, se adreseaza, dupa spusele lui Georgescu, "tinerilor (la propriu si la figurat), deopotriva "Globetrotters" sau Business Class, in aceeasi masura impatimiti de cultura si viata, moderni si europeni in gandire". De aceea, spotul de promovare creat de regizorul Bogdan Albu, se doreste inainte de toate incitant. Pornind de la sloganul actual al Sibiului "Tanar din 1191", Albu propune o citire in alta cheie a ultimilor 800 de ani de cultura europeana. O tanara intra in catacombele Sibiului si strabate opt secole de istorie pentru a iesi in orasul de astazi. Tema este exploatata in stil modern, in spiritul unei decriptari noi a artei, in asa fel incat conceptul sa capete profunzime si sa ramana in acelasi timp atragator, in contextul social actual.