Astazi va avea loc prima editie a Noptii Devoratorilor de Publicitate Francofona din Romania, la sala Paris a hotelului Novotel, organizata de catre Fundatia DaKino. "Noaptea Devoratorilor de Publicitate Francofona este primul dintr-un lung sir de evenimente similare, care isi doreste sa creeze o traditie in acest sens. Ca organizatori, vrem sa evidentiem tendinta de globalizare a francofoniei, precum si faptul ca acest spatiu isi largeste constant frontierele. Inscris in calendar, evenimentul va demonstra, o data in plus, ca Romania isi merita locul in randul tarilor francofone si ca romanii se mandresc cu apartenenta la acest spatiu. Acest program exceptional reprezinta, de asemenea, ocazia regasirii tuturor elementelor constitutive ale vietii francofoniei: artisti, muzicieni, dar si accente particulare, modalitati de exprimare si alti termeni specifici fiecarei regiuni de pe Glob, care fac din limba franceza o perpetua descoperire", precizeaza Dan Chisu, presedintele Fundatiei DaKino. Timp de doua ore, spectacolul ofera sansa descoperirii tuturor aspectelor francofoniei, vazute prin ochii creatorilor de publicitate: particularitati lingvistice, diversitate culturala, viata de zi cu zi a tarilor francofone, evolutii sociale in timp, vedete ale francofoniei, rezonante la cauzele nobile, idei novatoare, creativitate. Consumatorul roman va avea ocazia sa urmareasca spoturi publicitare si campanii sociale produse de tari din spatiul francofon - Franta, Belgia, Canada, Elvetia, Algeria, Liban, Maroc etc. Noaptea Devoratorilor de Publicitate Francofona reprezinta o selectie de spoturi publicitare reunite de cinemateca Jean Marie Boursicot, ca omagiu adus limbii franceze si diversitatii de creativitate publicitara a tarilor francofone. (L.D.)