Prima zi de presa a Salonului International de Presa Paris 2006 a dezvaluit cel mai nou model Dacia. Spre uimirea generala, noua masina nu se numeste Break, ci MCV (Multi Convivial Vehicle). Oficialii companiei n-au dat detalii despre motivele pentru care s-a ales acest nume, dar speranta ca nu suntem inca cei mai penibili ne face sa credem ca in spatele acestei optiuni se ascund mai degraba ratiunea si atractia pe care o exercita niste piete globale decat dorinta insurmontabila de a introduce o natie intreaga de romani in ceata, cu tot cu bagajele lor imense. Pentru ca, in situatia in care pana si un autoproclamat mogul al presei auto s-a trezit la un pseudoeveniment televizat acordand premiu unui Sport Utility ""Vihaical"", nu ne putem decat imagina ce-o sa iasa din numele pe care comunicarea Dacia s-a trezit lipindu-l cu mare incredere de acest nou break. Intr-o perspectiva mult mai practica, lansarea de la Paris a adus lumea fata in fata cu masina pe care Top Gear a prezentat-o in fotografii spion, in exclusivitate, la Antena 1, cu cateva luni in urma. Discutiile referitoare la oportunitatea designului sau la frumusetea care transpare din liniile care aduc aminte de Kangoo sunt pur si simplu inutile. N-are nici un sens sa ne ascundem dupa schimbatorul de viteze si sa spunem ca masina e frumoasa. Nu e nici frumoasa, nici desteapta, iar epitete de genul ""moderna"", pe care le gasesti cu nemiluita in mapele de presa, te fac sa te gandesti ca in 1907, cand noi ne rasculam cu furcile, o natie de olandezi cupla pentru prima data tractiunea integrala la un motor V8. Insa daca ignoram penibilitatea si iluzia modernitatii, ajungem la concluzia ca masina e corecta, mai ales din perspectiva pretului pe care n-o sa-l bata nimeni foarte curand. Pe scurt, se va vinde mai ceva ca painea calda.