La doi ani de la lansarea modelului Logan, uzina de la Pitesti a operat primele modificari consistente. Interior schimbat si imbunatatit, culori noi, dar mai ales un nou motor, care dezvolta 105 CP. In sfarsit a venit si vremea aparitiei unui m

La doi ani de la lansarea modelului Logan, uzina de la Pitesti a operat primele modificari consistente. Interior schimbat si imbunatatit, culori noi, dar mai ales un nou motor, care dezvolta 105 CP.

In sfarsit a venit si vremea aparitiei unui motor cu adevarat interesant in dotarile Dacia. Disponibil de doi ani la vanzare in trei variante de propulsoare, 1.4 MPI, 1.6 MPI si 1,5 dCI, Logan se infatiseaza acum si in haine noi, dar mai ales cu schimbari esentiale sub capota, unde a fost instalat un nou motor, 1.6 16 v, care dezvolta o putere de 105 CP la 5.750 rpm.
PLIMBARE. Masina a fost testata in urma cu mai putin de doua saptamani, in conditii de trafic normal, pe traseul Bucuresti - Mamaia si retur. Inca din primul moment in care te asezi la volan, diferentele fata de modelele anterioare sunt vizibile cu ochiul liber. Un alt design la interior, sistem audio nou, consola si ceasuri schimbate, insa modificarea majora o constituie propulsorul. In conditii de trafic prin oras, mai ales in incercarea de a-l traversa de la un capat la celalalt, nu-ti poti da bine seama de performantele sale decat in situatia putin probabila in care prinzi un culoar ceva mai liber.
VITEZA. Odata ajuns pe autostrada, lucrurile se schimba radical. Daca pisti acceleratia, observi incantat cum acul vitezometrului urca rapid spre cifre pana acum mai mult prohibitive. Motorul se comporta admirabil, masina atingand realmente cu usurinta 160 km/h. Viteza maxima data oficial de constructor este de 183 km/h si este perfect reala. Am rulat mai multi kilometri la nivelul maxim, care se situeaza parca o idee chiar peste varianta avansata de producator, in timp ce un alt confrate este gata sa jure ca s-a apropiat de 195 km/h. Totusi, dincolo de performantele legate strict de viteza, cea mai mare realizare a noului model este mersul in regim de drum national, cum este si ultima portiune din drumul de Constanta, avand in vedere ca autostrada a fost inchisa de la Drajna catre Fetesti pentru urgentarea lucrarilor. Logan Prestige se comporta foarte sportiv, abordand depasirile cu o usurinta de neimaginat pana in prezent pentru un autoturism produs in Romania. Un lucru mai putin inspirat este faptul ca, desi beneficiaza de ABS, sistemul de franare prezinta discuri doar pe fata, in vreme ce pe spate exista tamburi. In ceea ce priveste consumul, acesta s-a situat in limite acceptabile pentru modul cum a fost condusa masina, iesind o medie intre urban si extra de circa 9 litri/100 km. Rezumand, Logan Prestige se apropie de notiunea de certitudine, dovedindu-se primul autoturism romanesc cu adevarat viabil chiar si pentru pretentiile unor occidentali, la pret atingand insa pragul psihologic de 10.000 de euro.

Interior - Design si dotari noi

Interiorul Daciei Logan Prestige este ceva mai lucrat decat la modelurile Logan anterioare. In primul rand, volanul si schimbatorul sunt acum invelite in piele de calitate, iar consola centrala a fost revizuita, fiind de o culoare care imita aluminiul cromat. Acelasi retus l-au suferit si aeratoarele, al caror contur este tot pe gen cromat, realizat insa desigur din plastic. In ceea ce priveste forma schimbatorului, aceasta este noua si practica, pe stil mult mai sportiv. Un mare pas inainte il reprezinta sistemul audio marca Blaupunkt, care, cu fata detasabila si functie RDS, este disponibil in versiunea de varf cu compatibilitate MP3. Alte dotari sunt geamurile electrice si oglinzile electrice, care se regleaza printr-un buton aflat langa schimbator.

Exterior - Semieleron sportiv pe spate

Noua varianta de Logan a suferit cateva modificari semnificative si la exterior.
Prestige are grila calandrului, bara fata si cea din spate vopsite in totalitate in culoarea caroseriei, lucru valabil si in cazul oglinzilor, iar aspectul spatelui este mult imbunatatit, gratie aparitiei unui semieleron la capota portbagajului, care confera acestui model o nota de sportivitate si dinamism.
De asemenea, foarte important, deschiderea portbagajului se face acum cu ajutorul unui buton, fara sa mai fii nevoit sa scoti mereu cheia din contact.
In mod firesc, noul model a fost personalizat pe capota portbagajului, unde este precizat tipul motorului, in vreme ce farurile spate au fost si ele modificate.

DATE TEHNICE - Dacia Logan Prestige


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.