Consumul de mandarine poate preveni aparitia cancerului de ficat si a altor boli grave, este concluzia a doua studii realizate de cercetatorii japonezi, informeaza BBC News Online. Cercetatorii japonezi sunt de parere ca elementul cheie il constituie
Consumul de mandarine poate preveni aparitia cancerului de ficat si a altor boli grave, este concluzia a doua studii realizate de cercetatorii japonezi, informeaza BBC News Online. Cercetatorii japonezi sunt de parere ca elementul cheie il constituie prezenta vitaminei A provenita din compusii numiti carotenoizi care dau acestui fruct culoarea portocalie. Primul dintre aceste studii a scos la iveala faptul ca persoanele care consuma mandarine prezinta un risc mai scazut de a fi diagnosticate cu boli ale ficatului, ingrosarea arterelor sau diabet. Cel de-al doilea studiu demonstreaza ca sucul de mandarine reduce riscul de aparitie a cancerului favorizat de hepatitele virale cronice. La primul studiu, realizat de cercetatorii de la National Institute of Fruit Tree Science, au participat 1.073 de persoane din orasul japonez Mikkabi, Shizuoka, care au mancat zilnic mandarine. Cercetatorii au descoperit in probele de sange prelevate de la voluntari indicatori chimici asociati cu un risc scazut de aparitie a unor boli foarte grave. La cel de-al doilea studiu, realizat de o echipa de cercetatori de la Prefectural University of Medicine din Kyoto au participat 30 de persoane diagnosticate cu hepatite virale care au consumat zilnic, timp de un an, o bautura continand carotenoizi si suc de mandarine, si 45 de pacienti care nu au consumat aceasta bautura. Dupa un an nici unul dintre pacientii care au baut sucul nu a fost diagnosticat cu cancer de ficat comparativ cu 8,9% pacienti diagnosticati cu cancer din randul celor carora nu li s-a administrat bautura. Cercetatorii japonezi au indicat ca intentioneaza sa-si continue munca timp de inca cinci ani pentru a obtine date exacte. Ed Yong, de la organzatia Cancer Research UK, a salutat rezultatele acestui studiu dar este si el de parere ca sunt necesare teste pe grupuri mai mari de persoane. Cathy Ross, de la British Heart Foundation (BHF) a indicat: "Studiul pare sa vina in sprijinul recomandarilor BHF de a consuma zilnic cel putin cinci portii de fructe si legume, pentru a reduce riscul de boli cardiovasculare".


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.