Piata IT este prima din Romania care beneficiaza de o strategie sectoriala de branding de export. Realizat in parteneriat public-privat, proiectul urmareste cresterea investitiilor si a exportului in domeniu. Ieri a fost lansata Strategia de Brand
Piata IT este prima din Romania care beneficiaza de o strategie sectoriala de branding de export. Realizat in parteneriat public-privat, proiectul urmareste cresterea investitiilor si a exportului in domeniu.

Ieri a fost lansata Strategia de Branding de Export 2006-2009 pentru sectorul tehnologiei infomatiei, primul domeniu care beneficiaza de un astfel de plan. Conform declaratiilor Ministrului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Zsolt Nagy, piata romaneasca de IT numara circa 12.000 de companii, cu o cifra de afaceri de 1 miliard de $ pe an, numai in sectorul serviciilor si software-ului.
Initiativa este o aplicare concreta a Strategiei Nationale de Export, aprobata de Guvern in decembrie 2005, si vizeaza sporirea competitivitatii mediului de afaceri din acest domeniu, cresterea exportului si a numarului de locuri de munca, si formarea unui brand romanesc recunoscut pe plan mondial.
""In 2006, exportul romanesc in materie de IT a crescut cu 22% fata de anul trecut"", a declarat Iuliu Winkler, Ministrul Delegat pentru Comert. Anul acesta se preconizeaza un export in valoare de 350 milioane euro. Pietele de prim interes sunt SUA, UK si tarile de limba germana.
INITIATIVA. Proiectul este realizat in parteneriat public privat, cu o participare importanta din partea Agentiei Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (USAID) si CHF International Romania, partenerii constituindu-se in ""Coalitia Tech 21"". Se contureaza deja primele rezultate: domeniile tinta identificate pentru inceput sunt reprezentate de sectorul automatizarii automobilelor si cel al securizarii datelor.
Alocatia bugetara este in valoare de 50.000 $. Iuliu Winkler a mai declarat ca se asteapta ca in 2007 fondurile alocate pentru promovarea exportului, 30 milioane RON, sa fie suficiente pentru a finanta toate initiativele firmelor din domeniu de a participa la targuri internationale sau de a patrunde pe piata externa.
SITE DE PROMOVARE. Campania de promovare a brandului beneficiaza de un site promotional: www.itviewpoint.ro. Au fost deja organizate 2 tururi de presa internationala (New York, respectiv Hanovra) intentionandu-se crearea unei Camere de Presa Virtuale.
OBIECTIVE. Planul de actiune are obiective clare, cu termeni precisi de implementare. Evaluarea reusitei nu pare insa a se face in termeni la fel de exacti, legati de cresterea exportului. Ministrul Nagy declara ca ""tinta e foarte clara: sa crestem cat mai mult"". Din cele 4 domenii definite ca prioritare in Strategia Nationala de Export (industria vinului, a mobilei, a confectiilor, IT), sectorul tehnologiei informatiilor isi lanseaza primul campania de marketing. O perspectiva optimista exprimata de ministrul Nagy prezinta o piata IT romaneasca competitiva, cu suficiente locuri de munca, astfel incat amploarea migrarii specialistilor romani din domeniu sa se reduca.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.