In conditiile unei lupte acerbe pe piata MPV-urilor, noul model Carnival are dimensiuni mai mici decat precedentul, dar compenseaza prin spatiul din interior.

Intentiile producatorului coreean au fost clare in ceea ce priveste realizarea noului model Kia Carnival, si anume conceperea unei masini cat mai practice, mai spatioase si mai flexibile.
SIGURANTA. Rezultatul s-a dovedit a fi unul dintre cele mai bine vandute modele Kia Motors, castigator al mai multor premii pentru siguranta si valoare. Mai mult, versiunea americana a acestui model s-a situat net peste generatia precedenta la capitolul sigurantei, obtinand maximum de cinci stele la severele teste NHTSA, autoritatea in domeniu, ale carei probe sunt mult mai drastice decat cele europene. Partea frontala este dominata de bara de protectie solida si de grila caracteristica a radiatorului. Farurile integrate pe patru niveluri au un aspect sofisticat, fiind completate de farurile de ceata integrate in bara de protectie. Din lateral, noul Carnival are un aspect mai subtil, cu elemente cromate pe bandourile de protectie si pe manerele externe ale usilor. Partea din spate contine lampi patrate, iar ornamentul cromat de pe usa din spate confera un plus de stil.
MOTORIZARI. Modelul Carnival este disponibil in doua variante de motorizare, un motor diesel de 2,9 litri (106,3 kW) CRD si unul pe benzina, de 2,5 litri (110 kW) V6. Ambele propulsoare pot fi dotate cu o transmisie manuala cu cinci trepte sau cu o transmisie automata cu patru trepte. Versiunea diesel are 185 CP si un cuplu de 343 Nm, pentru ca cea pe benzina sa dezvolte 189 CP si un cuplu de 249 Nm. La diesel, puterea maxima se obtine la 3.800 rpm. In
ceea ce priveste suspensia, aceasta este de tip MacPherson pe fata, in timp ce suspensia de pe puntea spate se bazeaza pe un sistem five-link durabil, cu arcuri elicoidale si amortizoare cu azot. Fata de prima generatie, au fost adaugate bare stabilizatoare din otel inoxidabil, pentru a imbunatati stabilitatea in curbe. Franele sunt puternice si directia destul de precisa. Totodata, proiectantii au insistat mult pe masurilor secundare de siguranta. Astfel, habitaclul este inconjurat de zone de absorbtie a impactului, subcadrul frontal fiind de asemenea conceput pentru a directiona motorul departe de compartimentul pasagerilor in cazul unui impact frontal.

Dotari la interior

Asa cum am mai spus, soferul noului Carnival se va simti in largul sau la volanul acestei masini. In stil asiatic, plansa de bord este simpla si aerisita, instrumentele fiind pozitionate intuitiv. Sistemul de control dublu al climei, care se livreaza in standard, ofera doua zone de temperatura care pot fi controlate independent din fata si din spate. Dispunerea 2-2-3 a scaunelor si schimbatorul de viteze montat direct pe consola centrala asigura o cale de acces intre ""copilotul"" soferului si spatele MPV-ului. Scaunele randului din mijloc pot fi ajustate prin glisare, spatarele acestora se pot plia complet in fata, devenind masute plate, cu suporturi pentru cani). Toti ocupantii masinii au centuri de siguranta cu prindere in trei puncte.

Citeste si:

Spatiu enorm de depozitare

Paradoxal, actuala generatie de Carnival este sensibil mai mica decat precedenta. Pe piata europeana, masina scoasa la vanzare masoara 4,8 metri, in timp ce in SUA are un ampatament mai mare, de 5,1 metri. In ceea ce priveste versiunea pentru Europa, lucrurile se compenseaza insa atunci cand este vorba de spatiul din interior. Putand transporta sapte persoane, intr-un modul 2-2-3, noul Carnival are usile laterale glisante si actionate electric, astfel ca accesul la bancheta din spate, unde incap fara probleme trei persoane, se face extrem de usor. In conditiile ocuparii la maximum cu persoane, portbagajul are 172 de litri, dar cu toate scaunele scoase se obtine un spatiu de depozitare de 2.840 litri.

DATE TEHNICE - KIA CARNIVAL 2.9 CRDI